ارتفاع چراغ دیواری حیاط چقدر است؟

ارتفاع چراغ دیواری

این خیلی عالی است که شما یک چراغ دیواری جدید دارید. و می‌خواهید آن را آویزان کنید، مطمئن هستم که شما خیلی مشتاق هستید و خیلی سریع شما  بسته لامپ خود را باز می‌کنید و آن را به دیوار می‌گیرید تا ببینید کجا می‌خواهید نصب کنید.

اما یک دفعه فکر می‌کنید این ارتفاع چقدر باید باشد؟

همیشه این را هم در نظر بگیرید که ارتفاع چراغ دیواری البته چیزی است که خودتان انتخاب می‌کنید و اغلب به سلیقه شخصی یا کاربرد شما بستگی دارد.

خب، بگذارید این یک نکته را هم به شما یادآوری کنم تا فراموش نکنید، شما باید یک چراغ دیواری را در اطراف سطح چشم نصب کنید، این کار از تابش خیره‌کننده جلوگیری می‌کند زیرا مشاهده مستقیم به منبع نور امکان پذیر نیست.

اما معمولاً ارتفاع نصب 1.60 تا 1.70 متر به عنوان استاندارد در نظر گرفته می‌شود.

 

قرار دادن چراغ دیواری در فضای باز

سبک زندگی پرمشغله امروزی ما را مجبور می‌کند که همیشه در طول شبانه روز از خانه‌های خود بیرون برویم یا اینکه اگر خانه حیاط داشته باشد از این بهتر این است که با یک استکان چای وارد حیاط خانه بشویم و به باغچه و یا گلدان‌های حیاط نگاه کنیم. حال آنکه اگر حیاط خانه چراغ دیواری داشته باشد چه جلوه‌ی خاصی به حیاط و گل‌های داخل حیاط در هنگام شب می‌دهد.

bitanoor

به نظر شما چراغ دیواری چه مزیتی دارد؟ با من همراه باشید تا بیشتر اطلاعات کسب کنیم.

یکی از مزیت‌های چراغ دیواری این است که: از سرقت‌ها جلوگیری می‌کند و دوم اینکه مانع از زمین خوردن در شب می‌شود.

بیشتر بخوانید:  بهترین ایده های نورپردازی چراغ در راه پله

خب حالا چه نوع چراغ دیواری برای حیاط مناسب است؟ پس منتظر چی هستید  ادامه مطلب را بخوانید تا جواب این سوال را بیابید.

چراغ‌های دیواری بر اساس کاربرد اصلی:

  1. برای افزایش ایمنی در فضای ورودی خانه و باغ

یکی از کاربردهای اصلی چراغ دیواری افزیش ایمنی در فضای ورودی خانه و باغ می‌باشد. برای افزایش ایمنی در فضای ورودی خانه و باغ بسیاری از مردم چراغ‌های دیواری را انتخاب می‌کنند تا فضای ورودی خانه خود را ایمن‌تر کنند.

علاوه‌براین، لامپ‌ها و نورافکن‌ها نیز جزء چراغ‌های دیواری محسوب می‌شوند که فضای مقابل را کاملاً روشن می‌کنند و در شب هر گونه حرکتی را نشان می‌دهند.

  1. برای روشن کردن محیط در شب

دومین کاربرد چراغ دیواری روشن کردن محیط در شب می‌باشد. اگر می‌خواهید در شب از فضای بیرونی خود به تنهایی و یا با دوستان خود لذت ببرید، بهتر است که از چراغ دیواری استفاده کنید که علاوه‌بر امنیت، نور کافی نیز داشته باشد.

  1. برای زیباسازی نمای خانه، حیاط و محوطه باز

گاهی از چراغ‌های دیواری برای زیباسازی و جذابیت بیشتر نمای بیرونی خانه استفاده می‌شود. تقریباً تمام چراغ‌های فضای باز با طراحی خاص و مطابق با اصول زیباشناسی و معماری ساخته شده‌اند و چراغ‌های دیواری با طرح و رنگ خاص خود ورودی خانه و حیاط را زیباتر کرده و به جذابیت خانه می‌افزاید. البته شما می‌توانید به نوع سلیقه‌ای که دارید چراغ‌های دیواری را با رنگ دیوار و با در ورودی انتخاب کنید.

 

انواع چراغ‌های دیواری بر اساس طراحی و مکان

وقتی که تصمیم گرفته‌اید که از چراغ دیواری در حیاط خانه خود استفاده کنید باید به طرح و مکان آن توجه کنید تا بتوانید بهترین نوع چراغ دیواری را تهیه کنید.  همانطور که می‌دانید چراغ دیواری از اسمش پیداست که روی دیوار عمودی نصب می‌شوند، و اینکه نباید نگران نصب آن بود چون اکثر چراغ‌ها نصب یکسان دارند و برای روشن شدن هم از برق استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  معرفی بهترین برندهای چراغ پارکی و حیاطی

اگر تمایل دارید که از نوع خاص‌تری از چراغ‌های دیواری استفاده کنید پیشنهاد می‌کنم از چراغ دیواری که با نور خورشید کار می‌کنند تهیه کنید. باید این را در نظر بگیرید که این چراغ‌ها را باید در مکان‌های آفتابی نصب شوند.

چراغ دیواری bitanoor

اگر خیلی خاص پسند هستید چراغ‌های دیواری را انتخاب کنید که به یک سنسور نوری و یک تایمر برای روشن یا خاموش کردن آنها وصل است. با وجود سنسور دیگر نیاز نیست به دنبال کلید چراغ بگردید.

این سنسورها را می‌توان به آلارم‌ها و تلفن‌های همراه متصل کرد، بنابراین یک سیستم نوری هوشمند را تشکیل می‌دهد که می‌تواند هر حرکت غیرعادی را در غیاب شما گزارش دهد.

خب شمایی که خوش‌سلیقه هستید باید محل قرار گرفتن چراغ دیواری را مدنظر بگیرید مثلاً رنگ دیوار و یا حتی رنگ درب ورودی را نیز نگاه کنید تا برا اساس آن چراغ دیواری را انتخاب کنید.

راستی نباید این را فراموش کنیم اصلاً هدف شما از خرید چراغ دیواری چیست؟ هدفتان را مشخص کرده‌اید؟

هدف از خرید چراغ دیواری

آیا هدف شما این است که فقط برای زیباسازی حیاط خانه یا ویلای خود می‌خواهید از چراغ استفاده کنید برای این مورد بهتر نیست بروید سمت خرید فانوس دیواری که یکی از پرکاربردترین چراغ‌های دیواری هستند.

فانوس دیواری

در چراغ  فانوس دیواری، لامپ به یک شاخه و شاخه توسط یک صفحه به دیوار متصل می شود. چراغ های دیواری فانوس اغلب طرحی سنتی دارند، اما طرح های مدرنی در بازار وجود دارد که به دلیل طرح غالبشان که شبیه به فانوس است، محبوبیت پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:  تاثیر و اهمیت نورپردازی در محیط کار

 

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که امنیت خانه و ویلایتان برای شما مهم است یا اینکه از چراغ‌های کم نور خوشتان نمی‌آید یا از تاریکی می‌ترسید بهتر است به سمت خرید نورافکن بروید.

چراغ دیواری bitanoor

نورافکن

نورافکن‌ها به شما کمک می‌کند تا جزئیات را بهتر ببینید در این فضاها مثل باغ که به نور مناسب نیاز دارد کاملاً مناسب هستند.

یکی دیگر از کاربردهای نورافکن، تأکید بر نقاط خاص در فضای باغ است و می‌توان از آن برای نورپردازی مجسمه، درخت و آبشار استفاده کرد. همچنین اگر آب نما بزرگ یا باغی زیبا در حیاط خلوت یا ویلای خود دارید می توانید با استفاده از نورافکن ها و نورهای رنگی زیبایی آن را در شب چند برابر کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه