بهترین ایده های نورپردازی چراغ در راه پله

ایده های نورپردازی چراغ در راه پله

اگر قصد دارید درباره بهترین ایده های نورپردازی چراغ در راه پله اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. همانطور که می دانید یکی از بخش های مهم و حائز اهمیت در طراحی دکوراسیون، نورپردازی است که پیش از این تنها برای فضا های بزرگ اهمیت داشت. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی نورپردازی فضا های مختلف نظیر روف گاردن، تراس، محوطه باغ، حیاط، راه پله ها و … نیز برای طراحان اهمیت زیادی دارد. به همین علت آن ها همواره به دنبال اجرای ایده های خلاقانه در این باره هستند تا بتوانند نتیجه نهایی خود را متفاوت سازند.

راه پله یکی از بخش های مهم در سازه محسوب می شود که امروزه نورپردازی آن به دغدغه اصلی معماران داخلی تبدیل شده است. در حقیقت این معماران باید بتوانند منابع نوری کاربردی و مناسب را در جایگاه خود بکار بگیرند.

 

همچنین آشنا شوید با: چراغ چمنی

 

درباره راه پله و نورپردازی آن

به طور کلی راه پله ها مسیر مشخصی برای عبور و مرور و رفت و آمد افراد هستند و از این نظر اهمیت زیادی دارند. به همین علت بسیاری از طراحان داخلی ایده های جدیدی را برای ساخت راه پله های متفاوت و جدید بکار می گیرند و عموما در سبک های مدرن طراحی خود استفاده می کنند. علاوه بر سبک طراحی راه پله، نورپردازی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد و انواع مختلفی از چراغ ها و منابع نوری متنوع برای نورپردازی راه پله ها بکار گرفته می شود.

بیشتر بخوانید:  زیبایی محیط توسط چراغ باغی

بر همین اساس بهتر است برای اجرای جدید ترین روش های نورپردازی در این بخش از سازه ساختمانی خود، به سراغ افراد متخصص در این زمینه بروید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن نتیجه نهایی خود را مطلوب سازید.

 

ایده های نورپردازی چراغ در راه پله

 

انواع منابع نوری برای نورپردازی راه پله

به طور کلی چراغ های مختلفی وجود دارد که هر یک از آن ها برای روش های مختلف نورپردازی در فضا های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. اما درباره راه پله ها می توان گفت که تنها انواع خاصی از چراغ ها و منابع نوری قابل استفاده هستند و می توانند فضا را زیباتر کنند. برای ارائه اطلاعات بیشتر، درباره تعدادی از انواع این چراغ ها بیشتر صحبت می کنیم:

  • چراغ آویز راه پله

یکی از کاربردی ترین مدل هایی که می توان از آن برای زیبا سازی و نورپردازی تاثیر گذار در یک فضا استفاده کرد، چراغ آویز راه پله است. این نوع چراغ ها معمولا از بالا ترین سقف آویزان می شوند و برای خانه هایی با راه پله های یک طبقه بسیار مناسب هستند. شما می توانید با استفاده از این نوع چراغ ها‌، نور مورد نیاز برای هر دو طبقه مد نظرتان را تامین کنید.  علاوه بر این ارتفاع کابل بکار گرفته شده در آویزان کردن این نوع چراغ ها نیز قابل تغییر می باشد.

  • چراغ دیواری راه پله

یکی دیگر از مدل هایی که در میان منابع نوری متفاوت کاربرد زیادی برای نورپردازی راه پله ها دارد، چراغ دیواری است‌. این نوع چراغ ها با قرار گرفتن بر روی دیوار در قسمت های مختلف و با فاصله های معین، تمامی بخش های راه پله را به طور کامل روشن می کنند. نکته مهمی که درباره این نوع نورپردازی وجود دارد، فاصله تعیین شده برای قرار گرفتن چراغ ها است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع چراغ روف گاردن ساختمان

ایده های خلاقانه برای نورپردازی راه پله ها

به طور کلی ایده های مختلفی برای نورپردازی فضای راه پله وجود دارد. که هر یک از آن ها می تواند بر اساس سلیقه طراح مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این ایده ها، استفاده از آینه ها است. بکار بردن آینه در قسمت های مختلف راه پله و بر اساس طرح تعیین شده، به گسترش نور تا حد زیادی کمک می کند و راه پله را بیش از پیش روشن می کند. همچنین استفاده از نور های مخفی نیز یکی دیگر از خلاقیت هایی است که می توان از آن به خوبی استفاده کرد. این نوع نورها در زیر پله ها قرار می گیرند و جذابیت زیادی به محیط می بخشند.

 

ایده های نورپردازی چراغ در راه پله

 

آشنا شوید با: چراغ سردری

 

جمع بندی

در این مطلب به بهترین ایده های نورپردازی چراغ در راه پله اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد راه پله ها از فضا های مهم در طراحی دکوراسیون محسوب می شوند که نورپردازی آن ها اهمیت دارد. بهتر است با کمک گرفتن از افراد متخصص در این زمینه، بهترین منابع نوری را بکار بگیرید. بیتانور با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه