بررسی اصول نورپردازی استخر روباز

اصول نورپردازی استخر روباز

ما در این مقاله اصول نورپردازی استخر روباز را به شما توضیح می دهیم. زمانی که می خواهید استخر روباز را طراحی کنید، حتما به این فکر می افتید که نورپردازی را در آن انجام دهید. نورپردازی وسیع یا حتی نصب چراغ محوطه ویلا یکی از مهم ترین کارهایی است که می تواند به زیبایی استخر کمک کند. به همین دلیل باعث می شود که افراد مدت زمان بیشتری در آنجا بمانند و از محیط بیشتر لذت ببرند. حتی می توانید این نورپردازی را برای استخر ویلای خود هم انجام دهید اما باید یک سری اصول را رعایت کنید تا بتوانید به نتیجه خوبی برسید. با ما همراه باشید تا بیشتر با اصول نورپردازی استخر آشنا شوید.

اصول نورپردازی استخر روباز

فرقی ندارد که شما استخر عمومی یا استخر خصوصی داشته باشید. در هر صورت نورپردازی آن باید به شکل اصولی انجام شود. نورپردازی که برای استخر روباز انجام می دهند، با استخر سرپوشیده متفاوت است و اصول آنها هم با یکدیگر فرق دارد.

به صورت کلی ما برای سه هدف نورپردازی استخر انجام می دهیم که اولین مورد شامل روشن کردن کف و دیواره های استخر، روشن کردن آب استخر و در نهایت روشن کردن رختکن ها است. برای اینکه با اصول این کار آشنا شوید؛ باید نکته های زیر را به ذهن بسپارید:

  • اولین نکته این است که محل رفت و آمد افراد مشخص باشد. روشنایی در محل رفت و آمد نباید خیلی زیاد باشد، زیرا باعث حس اذیت و آزار در آنها می شود و این روشنایی بیش از حد آرامش شب را از بین می برد.
  • دومین نکته و اصولی که باید رعایت کنید، این است که برای محل هایی که نزدیک رفت و آمد افراد هستند، به سراغ لامپ هایی نروید که باعث ایجاد حرارت می شوند. زیرا این لامپ ها حرارت و گرمای زیادی را تولید می کنند و تعادل دمای محیط را به هم می ریزند. همین باعث می شود که افراد در حین عبور و مرور وضعیت خوبی نداشته باشند و گرمای بیش از حد آنها را آزار بدهد که معمولا برای فصل تابستان اصلا گزینه مناسبی نیست.
بیشتر بخوانید:  کاربردهای چراغ پارکی ایستاده چیست؟

 

اصول نورپردازی استخر روباز

 

  • اصول بعدی که باید رعایت کنید، این است که به سراغ وسایلی بروید که اصطلاحا توکار هستند یا قابلیت مخفی کاری در آنها وجود دارد. اگر شما می خواهید یک استخر استاندارد داشته باشید، باید سعی کنید حتی الامکان موانع را کمتر کنید. منابع نوری که در استخر استفاده می کنید، باید به اندازه کافی مخفی کار شده باشند که هیچ گونه مشکلی را به وجود نیاورند که این موضوع برای چراغ محوطه هم اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • از نکات مهم دیگری که باید رعایت کنید، باید به طراحی چراغ اشاره کنیم. منابع نور باید در هر دو طرف مقابل یکدیگر قرار بگیرد. شما با انجام این کار می توانید میزان ایجاد سایه را به کمترین حالت خودش برسانید. اگر در محیط سایه های بسیار زیادی وجود داشته باشد، بخار ایجاد می شود و همین محدوده دید افراد را کم می کند و این یک نقص بسیار بزرگ است که خطای دید به وجود می آورد.
  • به محیط کناری استخر دقت کنید. تا جای ممکن سعی کنید برای محیط کناری به سراغ نورهای روشن بروید. زیرا اگر در این محیط ها از نور سرد استفاده کنید، فضای محیط خیلی دلباز نخواهد شد اما نور روشن به شدت فضا را شاد می کند.
  • همچنین حواستان باشد که قابلیت کم و زیاد شدن نور در محیط وجود داشته باشد.
    اگر شما استخر خصوصی دارید، بعضی از مواقع نیاز دارید که نور را کمتر از حالت طبیعی کنید یا برای کاهش مصرف انرژی میزان نور محیط را کم کنید. پس حتما باید این قابلیت وجود داشته باشد.
  • برای بخش رختکن هم حتماً حواستان باشد به سراغ نور ساده بروید و نورپردازی خیلی شلوغی را برای آنجا استفاده نکنید.
  • برای سطح آب هم نورهای ملایم با رنگ خنثی استفاده کنید. رنگ‌های بیش از حد گرم برای این محیط‌ها مناسب نیستند.
بیشتر بخوانید:  معرفی چهار مرحله برای انتخاب چراغ چمنی

 

اصول نورپردازی استخر روباز

 

همچنین بخوانید: چراغ باغی

 

جمع بندی

در این مطلب به اصول نورپردازی استخر روباز اشاره شد. با تمام توضیحات ارائه شده متوجه شدید که نورپردازی استخر مانند نصب هر نوع چراغ روشنایی اصول خودش را دارد اما رعایت این اصول اصلا کار سختی نیست. اگر شما نکاتی که در بالا گفتیم را مد نظر قرار دهید، مطمئن باشید یک استخر و نورپردازی بسیار زیبا و جذاب خواهید داشت. برای اینکه از اصول و بهترین نوع نورپردازی برای چراغ محوطه ویلا، چراغ سرلوله، چراغ چمنی و… استفاده کنید، می توانید از بیتانور کمک بگیرید. همچنین ما در مجموعه بیتانور به متخصصین برای نورپردازی استخر به شما معرفی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه