آشنایی با انواع چراغ روف گاردن ساختمان

انواع چراغ روف گاردن ساختمان

اگر قصد دارید درباره انواع چراغ روف گاردن ساختمان اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. امروزه طراحی داخلی فضاهای مسکونی و اداری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و عموما توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. انجام نورپردازی اصولی یکی از فعالیت های بسیار مهمی است که در طراحی داخلی اجرا می شود و انواع مختلفی دارد.

در حقیقت اجرای نورپردازی بخش های مختلف یک سازه، از نکات و ویژگی های مختلفی برخوردار است که برای انجام آن باید به آن ها دقت داشته باشید. روف گاردن فضایی مدرن در سازه های بلند است که به نام بام سبز و باغ بام نیز شناخته می شود. این بخش از ساختمان که در حقیقت پشت بام سازه می باشد، امروزه با کمک گرفتن از تکنولوژی های جدید به یکی از مهم ترین بخش های سازه تبدیل شده است و نورپردازی آن نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

انواع چراغ روف گاردن ساختمان

 

همچنین بخوانید: چراغ باغی

 

درباره روف گاردن و نورپردازی آن

همانطور که گفته شد امروزه روف گاردن به یکی از بخش های مورد توجه از سازه ها تبدیل شده است. به همین علت نورپردازی آن نیز مانند سایر بخش های ساختمان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دقت داشته باشید که نورپردازی اصولی می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه خاص یک محیط داشته باشد و در حقیقت انجام نورپردازی صحیح، مزایای زیادی را به همراه خود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید چراغ خیابانی

بسیاری از افراد معتقدند که روف گاردن به دلیل داشتن منظره فوق العاده از فضاهایی است که می توان با اجرای طراحی داخلی جذاب برای آن، کاربردی بسیار خوبی به آن بخشید. به همین علت این محیط به فضایی برای دورهمی های دوستانه و خانوادگی و همچنین برگزاری جلسات کاری مختلف تبدیل شده است. دقت داشته باشید که نورپردازی چنین فضایی از نکات بسیار مهمی برخوردار است. بنابراین بهتر است برای انجام آن از افراد متخصص کمک بگیرید.

انواع چراغ های روف گاردن ساختمان

به طور کلی نورپردازی روف گاردن ساختمان از فعالیت های تخصصی است که بهتر است برای انجام آن از افراد متخصص و حرفه ای کمک بگیرید. علاوه بر این منابع نوری متنوعی وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها، نتیجه دریافتی خود را فوق العاده منحصر به فرد سازید. برای ارائه اطلاعات بیشتر در این زمینه درباره تعدادی از انواع چراغ های روف گاردن بیشتر صحبت خواهیم کرد:

  • چراغ های سنسور دار روف گاردن

یکی از انواع منابع نوری پرکاربرد در نورپردازی روف گاردن، چراغ های سنسور دار هستند. که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است. این نوع چراغ ها با کمک گرفتن از تکنولوژی روز دنیا، حرکت افراد حاضر در فضا را شناسایی می کنند و با ساکن بودن و یا تحرک این افراد، روشن و خاموش می شوند. این نوع چراغ های سنسور دار عموما برای محیط های رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرند و در مصرف برق به شدت صرفه جویی می کنند.

  • چراغ دیواری روف گاردن

یکی دیگر از انواع چراغ های پرطرفدار در نورپردازی روف گاردن، چراغ های دیواری هستند که در اکثر فضا ها کاربرد زیادی دارند. استفاده از این نوع چراغ های دیواری در نورپردازی روف گاردن می تواند جلوه حرفه ای به محیط ببخشد. تا انرژی فضا را به شدت متفاوت سازد. چراغ های دیواری عمدتا در دیوار های اصلی روف گاردن، مسیر های عبور افراد و یا بر روی ستون ها نصب می شوند. به همین دلیل جزو منابع نوری حیاتی در این نوع نورپردازی به شمار می روند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

یکی دیگر از نکات فوق العاده مهم در استفاده از چراغ های دیواری، موقعیت قرار گرفتن این چراغ ها نسبت به یکدیگر است. باید توجه داشته باشید که این چراغ ها در همپوشانی نورهای خود تداخل ایجاد نکنند. زیرا این نکته در نتیجه نهایی تاثیر زیادی خواهد داشت.

 

انواع چراغ روف گاردن ساختمان

 

بخوانید: چراغ پارکی

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع چراغ روف گاردن ساختمان اشاره شد. براساس آنچه گفته شد دانستید که نورپردازی روف گاردن یکی از بخش های تخصصی در نورپردازی ساختمان محسوب می شود. که منابع نوری و روند مخصوص به خود را دارد. طراحان حرفه ای تلاش می کنند تا با بکار گرفتن انواع شیوه های نورپردازی مانند نورپردازی تاکیدی، عمومی و کاری جلوه خاصی به فضای روف گاردن ببخشند. بیتا نور با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه، به شما در انتخاب بهترین ها کمک خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه