آشنایی با انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

اگر قصد دارید درباره انواع طرح های نورپردازی فضای سبز اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید‌. به طور کلی معماری و طراحی فضاهای مختلف یکی از جذاب ترین حیطه هایی است که عده زیادی را به خود مشغول ساخته است. در حقیقت طراحی محیط های داخلی و خارجی می تواند تاثیر زیادی در زیبا سازی محیط داشته باشد. عمده فعالیت های افراد در این زمینه برای بالا بردن سطح زیبایی محیط و ایجاد احساس خوشایند برای افراد است. به همین علت طراحی و نورپردازی فضای سبز یکی از مسائل مهمی است که برای معماران از اهمیت زیادی برخوردار است.

در حقیقت نورپردازی یکی از اصلی ترین فعالیت هایی است که به وسیله آن جلوه خاصی به محیط بخشیده می شود. به همین دلیل انجام چنین فعالیت هایی در محیط خارجی یک سازه می تواند زیبایی آن را دوچندان سازد. زیرا به کار بردن صحیح نور ها می تواند هارمونی جذابی با جلوه خارجی ساختمان داشته باشد و به همین علت به تخصص ویژه ای نیاز دارد.

 

همچنین بخوانید: چراغ پارکی

 

درباره نورپردازی فضای سبز و ویژگی های آن

نورپردازی فضای سبز یکی از شاخه های نورپردازی محیط محسوب می شود که به طور کلی از اصول مشابهی برخوردار هستند. در حقیقت نورپردازی فضای سبز فعالیت های مرتبط با نورپردازی را در یک محیط آزاد انجام می دهد و معمولا برای حیاط ها، باغ ها، پارک ها و … بکار گرفته می شود‌. شما برای انجام این نوع نورپردازی به یک نقشه اصلی نیاز دارید. در داخل این نقشه تمامی مسیر های پیاده روی و مسیر های پر رفت و آمد در فضای مورد نظر شما نمایش داده شده است. در حقیقت شما به عنوان یک مهندس باید بخش عمده ای از انرژی و تمرکز خود را برای این بخش های کنار گذاشته باشید.

بیشتر بخوانید:  رنگ الکترواستاتیک چیست ؟

زیرا در نورپردازی فضای سبز، قسمت هایی از نقشه که مسیر عبور افراد می باشد مورد توجه مردم قرار می گیرد و باید از بهترین نورپردازی برخوردار باشد‌. علاوه بر این در نقشه ذکر شده، قسمت هایی برای نشستن افراد در نظر گرفته می شود که نورپردازی این مناطق نیز اهمیت نسبتا زیادی دارد. زیرا این مکان ها باید برای نشستن افراد از نور کافی و لازم برخوردار باشند.

 

انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

انواع مختلف نورپردازی در فضای سبز

نورپردازی در فضای سبز از اصول خاصی برخوردار است که باید به آن ها و نکات لازم در این زمینه دقت داشته باشید. به طور کلی نورپردازی فضای سبز دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن ها اهمیت زیادی دارند. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره انواع نورپردازی فضای سبز بیشتر صحبت می کنیم:

  • نورپردازی تاکیدی

یکی از مهم ترین انواع نورپردازی در فضای آزاد، نورپردازی تاکیدی است.‌ در این نوع نورپردازی بخش های خاصی از فضا مورد توجه قرار می گیرند و عمده منابع نوری بکار گرفته شده در این طراحی، به این بخش ها اختصاص داده می شوند.

به عنوان مثال در بعضی طراحی ها از نورپردازی تاکیدی استفاده می شود و فضا هایی نظیر گذرگاه ها، محوطه یا درگاه ها از بیشتری نور ممکن برخوردار هستند. در بعضی موارد نیز از این نوع نورپردازی برای درختان یا سطوح سبز محیط استفاده می شود و با کمک گرفتن از نور افکن ها زیبایی این درختان بیشتر از قبل به نمایش گذاشته می شود.

  • نورپردازی وظیفه ای

یکی دیگر از انواع نورپردازی فضای سبز، نورپردازی وظیفه است که در آن منابع نوری برای روشن کردن محیط های عبوری بکار گرفته می شوند. به عنوان مثال در این روش چراغ های زیادی به پیاده رو ها اختصاص داده می شوند و همچنین در عین نوع نورپردازی عمدتا از چراغ های پله ای به عنوان منبع نوری اصلی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  عوامل مؤثر بر هزینه چراغ محوطه ویلا

 

انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

 

بخوانید: چراخ چمنی

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع طرح های نورپردازی فضای سبز اشاره شد. براساس آنچه گفته شد نورپردازی فضای سبز نیز ا نکات بسیار زیادی برخوردار می باشد. بنابراین بهتر است در انجام آن به آن ها دقت داشته باشید. منابع نوری مختلفی در نورپردازی فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد. که چراغ های مسیر، چراغ دیواری، چراغ های پایه دار، چراغ های کف و پله و .‌‌… از معروف ترین آن ها هستند. بیتا نور به شما کمک می کند تا با کسب اطلاعات بیشتر در زمینه چراغ روشنایی و محصولات روشنایی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب، بهترین انتخاب ها را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه