نصب چراغ آویز

pendant light

به خانه‌تان نگاه می‌کنید ناگهان به ذهنتان خطور می‌کند که چقدر خوب می‌شد که یک چراغ آویز خریداری می‌کردم. بعد به این فکر می‌کنید که یک چراغ را به چه اندازه باید آویزان کرد. قبل از فرایند نصب مهم است که بدانید یک چراغ به چه اندازه باید آویزان شود. با من همراه باشید تا اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

چراغ آویز را چقدر آویزان کنیم

چراغ‌های آویز در ورودی خانه، اتاق خواب، برای میزهای ناهارخوری و اپن‌های آشپرخانه و … استفاده می‌شود.

خب حالا می‌خواهیم اطلاعاتی در مورد اینکه چقدر چراغ آویز را آویزان کنیم بدست بیاوریم.

راستی این را هم به شما بگویم که گروه بیتانور چراغ‌های آویز را در شکل‌های مختلف تولید می‌کند.

نصب چراغ آویز نصب چراغ آویز

 

برای ارتفاع سقف2.44 متر، چراغ آویز باید از 30.48 تا 50.8 سانتی‌متر به پایین آویزان شود. به ازای هر متر اضافی از ارتفاع سقف، 7.623 سانتی‌متر اضافه کنید.

برای چراغ‌های آویز که روی میزها، اپن‌های آشپزخانه استفاده می شوند،76.2 تا 91.44 سانتی‌متر اندازه بگیرید.

سوالی که الان ذهن شما را درگیر کرده فکر کنم این باشد که اگر از چند چراغ آویز استفاده کنم بین آن‌ها باید چقدر فاصله باشد.

فاصله بین چراغ‌های آویز

می‌خواهید چندین چراغ آویز را از سقف آویزان کنید. شما باید حداقل فاصله 60.96 سانتی‌متر بین هر وسیله باقی بماند. این نکته را هم فراموش نکنید که هنگامی که می‌خواهید فاصله بین چراغ آویز را حساب کنید عرض چراغ‌های آویز را در نظر بگیرید.

نصب چراغ آویزچراغ آویز

تغییر نور در خانه می‌تواند فضای خانه را تغییر دهد شما می‌توانید از چند چراغ آویز استفاده کنید تا فضای باز و بزرگ خانه را پر کنید در این موارد فاصله بین چراغ آویز باید به اندازه عرض فیکسچرها باشد.

بیشتر بخوانید:  ریخته گری تحت فشار (Die Casting) برای قطعات روشنایی

نصب چراغ آویز

  • فیکسچر و اجزای آن را از جعبه خارج کنید.
  • برق یا جعبه فیوز را قطع کنید.
  • با جدا کردن اتصالات، جدا کردن اتصالات سیم قدیمی وسایل قدیمی را بردارید.
  • مطمئن شوید که یک تکیه‌گاه برای محکم نگه داشتن فیکسچر وجود دارد.
  • پیچ‌های جعبه برق را ببندید.

بیائید در مورد این پنج موردی که گفتم کمی بیشتر توضیح دهم. خب الان شما باید وسایل جدید خود را از بسته‌بندی خارج کرده و تمام قطعات را بچینید. اکثر چراغ‌های آویز دارای فیکسچر و سیم‌های متصل به آن، یک پایه فلزی، پایه تزئینی و پیچ‌ها هستند.

الان باید برویم به سمت براکت، شما باید براکت نصب را به جعبه اتصال پیچ کنید. بست فلزی و پیچ‌هایی که همراه آویز شما هستند را بردارید و پیچ‌ها را در سوراخ‌های دو طرف قرار دهید. بعد براکت را تا جعبه اتصال بلند کنید و پیچ‌ها را با سوراخ‌های لبه‌های جعبه بچینید. از یک پیچ‌گوشتی برای سفت کردن پیچ‌ها استفاده کنید.

در صورت تمایل ارتفاع آویز را تنظیم کنید. یعنی شما باید قبل از شروع سیم‌کشی وسایل به جعبه اتصال، چراغ را به سقف نگه دارید تا ببینید چقدر می‌خواهید آویزان شود.

سیم زمینی (سیم ارت) و جعبه اتصال را به هم وصل کنید البته این کار رو نمی‌توانید به تنهایی انجام دهید باید از یک نفر دیگر هم کمک بگیرید. از یکی بخواهید که چراغ آویز را تا جعبه اتصال نگه دارد تا بتواند سیم‌ها را به هم متصل کند.

سیم‌ها را داخل جعبه اتصال قرار دهید و بعد پایه آویز را روی جعبه اتصال وصل کنید و چراغ را آویزان کنید و بعد لامپ را پیچ کنید. این نکته را فراموش نکنید که به برچسب روی چراغ نگاه کنید تا اندازه و توان لامپ را که با لامپ شما سازگار است بیابید.

بیشتر بخوانید:  کاربردهای چراغ پارکی ایستاده چیست؟

شما الان می‌توانید فیوزی را که قطع کردید را روشن کنید بعد بروید به سمت روشن کردن چراغ تا اطمینان پیدا کنید که چراغ روشن می‌شود و اگر روشن نمی‌شود دوباره فیوز را قطع کنید و سیم‌کشی را بررسی کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه