فاصله چراغ در باغ

اگر شما هم از تاریکی می‌ترسید ولی دوست داری از منظره باغ در شب هم لذت ببرید با نورپردازی صحیح مسیر می‌توانید با اطمینان از ایمنی، فضای باغ خود را در تاریکی هم زنده کنید و شب خاطره‌انگیزی را با دوستان خود به وجود بیاورید.

قرار نیست با نورپردازی بیش از حد هر مسیری را روشن کنید. با من همراه باشید تا بیشتر برای شما توضیح بدهم.

اولین اشتباه رایجی که صاحبان باغ مرتکب می‌شوند نصب بیش از حد آن است. شما لازم نیست هر مسیری را روشن کنید. باید نور محیط را هم در نظر بگیرید که در نورپردازی مسیر موثر است.

خب هیچ‌وقت مسیری که می‌خواهید وارد باغ شوید با باند فرودگاه اشتباه نگیرید. اگر چه ممکن است ایده خوبی باشد که تمام طول مسیر را به خوبی روشن کنید اما این نورپردازی‌ها می‌تواند مسیر را مانند یک باند فرودگاه جلوه دهد.

لازم نیست هر مسیری بیش از حد روشن شود. اگر حداقل چند درخت در طول مسیر وجود داشته باشد از نور مهتابی استفاده کنید البته این نور می‌تواند حس طبیعی بودن به شما بدهد.

فاصله چراغ در باغ فاصله چراغ در باغ

هیچ قانون سریعی هم در مورد نورپردازی باغ وجود ندارد ولی سعی کنید فاصله 20.32 تا 15.24 سانتی متر را انتخاب کنید.

دو هدف اصلی که در نورپردازی باغ باید به آن توجه کرد.

  • زیبایی شناسی
  • ایمنی و امنیت

زیباشناسی برای نورپردازی باغ

استفاده از نور در تاریکی فضای باغ را منحصر به فرد می‌کند. نور به فضای جذاب و دراماتیک کمک می‌کند، مخصوصاً اگر از ویژگی برجسته‌، ایجاد سایه استفاده کنید یک فضای الهام بخش را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای روشنایی و نورپردازی فضای سبز و پارک

فاصله چراغ در باغ زیبایی شناسی چراغ در باغ

ایمنی و امنیت  در نورپردازی باغ

 

شما نمی‌توانید فقط به زیبایی فضای باغ خود فکر کنید بلکه برای ایمنی و امنیت در مکان‌های خاص  نورپردازی خاص خود را دارند. مواقعی وجود دارد که ایمنی بیش از هر چیزی مطرح می‌شود. به عنوان مثال، ویلاها و زمین‌های تفریحی و خانه‌های با ارزش برای ایمن نگه داشتن آنها نیاز به نورپردازی دارید.

 

چگونه یک باغ را روشن می کنید؟

تا الان به این فکر کرده‌اید که چه چیزی را در باغ می‌خواهید برجسته کنید و نورپردازی را  انجام دهید. راه‌های مختلفی برای روشن کردن باغ وجود دارد.

اگر باغی دارید پر از درخت سعی کنید آنها را با نورهای بالا زنده کنید. حالا بیایید یک نور زیر درخت قرار داده که به سمت تنه درخت باشد یک زیبایی خاص و خیره‌کننده با سایه‌ها ایجاد می‌کنید.

چراغ ها چقدر باید از هم فاصله داشته باشند؟

چراغ‌های  باید بین 6 تا 8 فوت که تقریباً می‌شد 15.24 تا 20.32 سانتیمتر فاصله داشته باشند البته برای روشنایی بیشتر این فاصله را کمتر کنید ولی این به اندازه مسیری که می‌خواهید روشن کنید بستگی دارد.

توجه:

اگر از چراغ بولارد خورشیدی در باغ می‌خواهید استفاده کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که عموماً فاصله چراغ بولارد خورشیدی باغی حدود 15 تا 20 متر است که باید با توجه به اندازه و روشنایی لامپ‌ها تعیین شوند.

ارتفاع لامپ‌ها به طور کلی 5 تا 3 متر است و شعاع روشنایی موثر 10تا 8 متر می‌باشد.

اگر مسیر باغ باریک باشد می‌توانید از چراغ چمنی استفاده کنید. ضمناً این را هم فراموش نکنید که چیدمانی که انتخاب می‌کنید به شکلی نباشد که ساکنان خانه در طبقات مختلف وقتی که به حیاط و باغ نگاه می‌کنند از دیدن مستقیم منبع نور جلوگیری کنید این نور مستقیم باعث اذیت شدن چشمان آنها شود.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع چراغ های روکار محوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه