آشنایی با انواع چراغ های روکار محوطه

انواع چراغ های روکار محوطه

اگر قصد دارید درباره انواع چراغ های روکار محوطه اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. نورپردازی یکی از مهم ترین مسائلی است که در طراحی دکوراسیون نقش مهمی را ایفا می کند و در حقیقت به عنوان یک مرحله تعیین کننده در نظر گرفته می شود. نورپردازی فضا های گوناگون دارای ویژگی های متنوعی است. می توان گفت پیش از این نورپردازی فضا های داخلی اهمیت بیشتری داشت. اما امروزه ایده های جدید تر و به روز تری برای نورپردازی محیط های خارجی و محوطه ها در نظر گرفته می شود که به طراحان کمک می کند تا بتوانند جذابیت های بصری طراحی خود را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در نورپردازی مورد توجه قرار می گیرد، منابع نوری است که چراغ های روکار یکی از مهم ترین آن ها شمرده می شود.

 

همچنین بخوانید: چراغ چمنی

 

درباره نورپردازی محوطه

همانطور که گفته شد نورپردازی محیط های خارجی امروزه رواج بیشتری پیدا کرده است. پیش از این تنها بکار بردن ایده های خلاقانه برای طراحی فضاهای داخلی اهمیت داشت. اما امروزه فضاهای بازی مانند روف گاردن ها، حیاط ها، تراس ها و … از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین علت منابع نوری مورد استفاده در چنین نورپردازی هایی نیز برای طراحان مهم است.

نورپردازی محوطه یکی از روش هایی است که بر اساس نقشه اولیه محوطه آغاز می شود. به همین دلیل به شما کمک می کند تا معابر و مسیر رفت و آمد افراد را به خوبی نورپردازی کنید. انجام چنین کاری باعث بالا بردن سطح کیفیت طراحی شما خواهد شد و بهتر است بدانید که نوع چراغ های بکار گرفته شده در این نورپردازی نیز اهمیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید:  fgdfg

علاوه بر این نورپردازی محوطه های گوناگون باعث می شود تا زیبایی این فضا بهتر از قبل به نمایش گذاشته شود. در اصل یکی از اهداف طراحان داخلی و معماران، ایجاد هارمونی رنگی میان طراحی خود و نور بکار گرفته شده در محیط است که جلوه خاصی به فضا می بخشد.

 

انواع چراغ های روکار محوطه

 

انواع چراغ های روکار برای نورپردازی محوطه

به طور کلی منابع نوری گوناگونی وجود دارد که استفاده از هر یک از آن ها می تواند برای نورپردازی در محوطه باز مناسب باشد. چراغ سردری، آویز، چمنی، دفنی، راه پله و … از انواع چراغ های کاربردی برای محوطه ها و فضای آزاد هستند که محبوبیت زیادی دارند. یکی دیگر از انتخاب ها و دسته بندی هایی که می تواند برای طراحان اهمیت زیادی داشته باشد، انتخاب میان چراغ های روکار و توکار برای محوطه است.

به طور کلی چراغ های روکار از مزایای بیشتری نسبت به مدل های توکار برخوردار هستند و انواع مختلفی دارند. برای ارائه اطلاعات بیشتر، درباره تعدادی از انواع چراغ های روکار بیشتر صحبت می کنیم:

  • چراغ های روکار آویز

این نوع چراغ ها از پرکاربرد ترین مدل های چراغ روکار به شمار می روند. که به وسیله یک ابزار به سطح در نظر گرفته شده آویزان می شوند. این نوع چراغ ها در نورپردازی حیاط بیشترین استفاده را دارند و معمولا از ظاهر زیبایی برخوردار هستند.

  • چراغ های روکار سقفی

یکی از پر طرفدار ترین مدل های چراغ های روکار برای محوطه ها، چراغ های سقفی است که کاربرد گسترده ای دارد. این نوع چراغ ها عموما برای فضای تراس و بالکن بسیار کاربردی است و همچنین در نورپردازی حیاط نیز بکار گرفته می شود. چراغ های روکار سقفی به طور کامل به سقف می چسبند و معمولا برای محیط هایی با سقف کوتاه بسیار مناسب می باشند.

  • چراغ های روکار چمنی

یکی دیگر از مدل های جذاب برای نورپردازی فضای آزاد، چراغ های روکار چمنی است که برای مسیر های عبور و مرور افراد در فضا هایی نظیر حیاط، روف گاردن و … در نظر گرفته می شود. این نوع چراغ ها معمولا دارای پایه های کوتاهی هستند که در مسیر شما قرار داده می شوند و راه را برای افراد روشن می کنند.

بیشتر بخوانید:  پایه چراغ- چراغ پایه دار

 

انواع چراغ های روکار محوطه

 

 

بخوانید: چراغ باغی

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع چراغ های روکار محوطه اشاره شد. براساس آنچه گفته شد چراغ های روکار جز مهم ترین منابع نوری پر کاربرد برای نورپردازی محوطه های مختلف هستند که عموما بیشتر از چراغ های توکار بکار گرفته می شوند. طراحان حرفه ای تلاش می کنند تا به وسیله این نوع چراغ ها جلوه زیبایی به محیط ببخشند و مراحل طراحی خود را تکمیل کنند. بیتانور با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه، شما را به خوبی راهنمایی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه