پایه چراغ- چراغ پایه دار

قیمت و خرید پایه چراغ

خرید پایه چراغ یک وسیله است که برای نگهداری چراغ به کار می‌رود و به‌عنوان یک قطعه اساسی در ساختار نورپردازی و روشنایی محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. پایه چراغ می‌تواند به‌صورت ایستاده یا قرارداده شده در دیوار باشد و در دو حالت دائمی یا موقت در محل نصب چراغ نگه‌داری می‌شود.

در خرید پایه چراغ، نکاتی که باید مد نظر قرار دهید شامل اندازه و قطر پایه، جنس و نوع مواد ساخت آن، ظاهر و طراحی آن، و نیز نوع چراغی که قرار است روی آن نصب شود می‌باشد. همچنین، نوع کابل و سیستم اتصال چراغ نیز باید با نوع پایه چراغ همخوانی داشته باشد. در نهایت، قیمت و برند پایه چراغ نیز می‌تواند ملاکی برای خرید آن باشد.

خرید پایه چراغ و قیمت پایه چراغ

روشنایی پارک‌ها، خیابان‌ها، فضاهای سبز عمومی و محوطه‌های ساختمانی توسط چراغ‌های پایه‌دار، در شب بسیار مهم و ضروری هستند. این چراغ‌ها علاوه‌بر افزایش دید کافی در شب به زیباسازی شهری نیز کمک بسیاری می‌نماید. نحوه نورپردازی و همچنین تجهیزاتی که به کمک آن نورپردازی انجام می‌شود، باید از نظر دید عمومی جلوه خوبی هم داشته باشد. پایه چراغ از جمله تجهیزات، در زمینه روشن نمودن فضاهای باز شهری است که وظیفه آن ایجاد امکان بهتر جهت روشن شدن فضا است. درواقع به هر ابزاری که یک چراغ یا منبع روشنایی را در ارتفاع نگهداری می‌کند، پایه روشنایی می‌گویند. پایه‌ روشنایی طیف بسیار گسترده‌ای دارد و به دودسته کلی، پایه چراغ‌های خیابانی و پایه چراغ‌های پارکی و محوطه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند.

استفاده از پایه چراغ در فضای باز باید با شرایط آب و هوایی محیط تطابق داشته باشد. برای استفاده در فضای باز، پایه چراغ باید از جنسی مقاوم در برابر عوامل آب و هوایی باشد. جنس‌هایی مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، پلاستیک مقاوم در برابر آب، فایبرگلاس و مصالحی شبیه به سیمان مانند بتن، از جنس‌هایی است که برای استفاده در فضای باز مناسب هستند.

همچنین، باید به نکاتی برای خرید پایه چراغ همچون طراحی و ساختار برای مقاومت در برابر باد و تکانه‌های محیطی توجه کرد و علاوه بر این، استفاده از پایه چراغی با فاصله مناسب از منابع آب و رطوبت، مانند استخرها و فضاهای سبز، نیز می‌تواند به ماندگاری و عمر طولانی‌تر پایه چراغ کمک کند.

 

 

خرید پایه چراغ

خرید پایه چراغ

پایه چراغ چیست؟

برای اطلاع از قیمت پایه چراغ و خرید پایه چراغ با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در بیتانور پاسخگوی شما هستند و به خوبی شما را در خریدی  هدفمند راهنمایی می‌کنند.

 

برای خرید پایه چراغ انواع آن را بشناسید:

پایه چراغ‌ها باتوجه به نوع کاربرد و مکان مورد استفاده، با ارتفاعات مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. این پایه‌ها علاوه‌ بر اینکه از تجهیزات روشنایی محسوب می‌شوند جنبه تزئینی برای شهر نیز دارند.در ادامه به نکاتی برای خرید پایه چراغ اشاره میکنیم:

اول، پایه چراغ خیابانی:

پایه چراغ خیابانی، در دو مدل اصلی لوله‌ای و چند وجهی تولید می‌شوند. این پایه‌ها برای روشنایی بخشی و نورپردازی خیابان‌ها، اتوبان‌ها، پل‌ها و… کاربرد دارند. پوشش پایه چراغ‌های خیابانی باید سازگار با شرایط آب‌وهوایی محل نصب باشد. از طرفی، این پایه‌ها باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند. معمولا” پایه چراغ خیابانی با ارتفاع 6، 9 و 15 متر تولید می‌شود. پایه چراغ خیابانی در دو مدل ساختار تولید می‌شوند، ساختار ساده و ساختار دکوراتیو.

ساختار ساده:

این نوع از پایه‌ها، به دو صورت لوله‌ای و چند وجهی تولید می‌شوند، جنس آن‌ها از فولاد ST37  است و ساختاری ساده دارند. این پایه‌ها در خیابان‌ها، جاده‌ها و معابر شهری با فواصل مشخصی نصب می‌شوند. ارتفاع این مدل پایه باتوجه به نوع کاربرد و مکان مورد استفاده متفاوت است. به عنوان مثال در معابر شهری کوتاه‌تر (حدود 4 متر) و در بزرگراه‌ها بلندتر (بیشتر از 10 متر)  تولید می‌شوند. این پایه‌ها از قطعات مختلفی تولید می‌شوند که به صورت تلسکوپی داخل یکدیگر قرار می‌گیرند و وصل می‌شوند. قطر قطعات پایه از قسمت پایین تا قسمت بالا کم می‌شود.

بیشتر بخوانید:  ارتفاع چراغ دیواری حیاط چقدر است؟

برای پوشش این پایه‌ها، از رنگ صنعتی و پوشش گالوانیزه استفاده می‌گردد. در رنگ آمیزی این پایه‌ها از رنگ‌های الکیدی روغنی، رنگ پودری، رنگ کوره‌ای و رنگ اپوکسی استفاده می‌شود. بعد از مرحله رنگ آمیزی، پایه‌ها در حوضچه‌ مذاب روی قرار می‌گیرند و گالوانیزه می‌شوند. پوشش گالوانیزه پایه را در مقابل خوردگی و زنگ زدگی محافظت می‌کند. به این ترتیب امکان استفاده از این پایه‌ها در مناطق شرجی و مرطوب فراهم می‌شود.

ساختار دکوراتیو:

پایه چراغ دکوراتیو نیز مدلی از پایه چراغ‌های خیابانی بوده که دارای تجهیزات آلومینیومی  است و زیبایی خاصی را به محیط هدیه می‌دهد. این پایه‌ها به صورت گلدانی، مبله، سرنیزه آلومینیومی و النگویی تزئین می‌شوند. این پایه‌ها تا ۱۲ متر ارتفاع دارند و دارای قوس‌ها، اشکال و مدل‌های بسیار چشم نوازی هستند. عموما” این پایه‌ها در قسمت‌هایی کاربرد دارند که علاوه‌بر روشنایی، زیبایی نیز اهمیت داشته باشد. در این پایه چراغ‌ها از رنگ‌های آلکیدی، اپوکسی و پودری کوره‌ای استفاده می‌گردد. پایه‌های دکوراتیو معمولا” به رنگ مشکی هستند.

قیمت پایه چراغ

قیمت پایه چراغ

انواع پایه چراغ را بشناسید:

دوم، پایه روشنایی پارکی:

پایه چراغ پارکی چراغ‌هایی هستند که به طور معمول در فضاهای سبز و پارک‌ها بین درختان به کار می‌رود البته از این محصول جلوی فروشگاه‌ها و در خیابان‌ها نیز استفاده می‌کنند که خود باعث زیبایی دوچندان محیط می شود. ارتفاع پایه در این مدل متفاوت است و بستگی به مکان مورد استفاده دارد. در پیاده‌رو پارک‌ها از ارتفاع بلندتر این پایه‌ها استفاده می‌شود و در باغچه‌های کنار خیابان از ارتفاع کوتاه‌تر استفاده می‌گردد. معمولا” این پایه‌ها در دو مدل ساده و طرح‌دار با جنس‌های مختلف تولید می‌شوند. در حالت کلی جنس این پایه‌ها باید در مقابل گردوغبار، تابش آفتاب و بارش باران مقاوم باشد.

قطعات :

میزان استحکام اتصالات و قطعات پایه چراغ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. برای بالاتر بردن این مقاومت پایه چراغ در دو مرحله نصب می‌شود، در مرحله اول به کمک بیس پلیت و بولت پایه به فونداسیون متصل می‌شود و در مرحله دوم برای استحکام بیشتر با کمک لچکی جوشکاری انجام می‌شود. لچکی، یک فلز مثلث شکل است که توسط آن فشار پایه تقسیم و استحکام افزایش می‌یابد.

پلیت یا صفحه ستون:

بیس پلیت یا صفحه زیر ستون، یک صفحه مسطح از جنس فولاد بوده که به شکل مربع یا دایره است ، این صفحه واسط بین ستون(پایه) و فونداسیون محسوب می‌شود. در اطراف بیس پلیت سوراخ هایی قرار می‌گیرد که محل قرارگیری بولتهای فونداسیون است. جنس بیس پلیت از فولاد ساخته شده است و چون پهنای بیشتری دارد، فشار وارد شده توسط پایه را کاهش می‌دهد. درصورت استفاده نشدن از بیس پلیت، پایه درون بتن فرو می‌رود و از طرفی اتصال پایه استحکامی ندارد.

بولت:

بولت میله مهار کننده‌ای است که اتصال صفحه بیس پلیت به ستون را فراهم می‌نماید. در تعیین میزان مقاومت بولت‌ها جنس، قطر، تعداد و نحوه آرایش آن‌ها دخالت دارند. انتخاب نوع بولت در استحکام اتصالات بسیار مهم و حیاطی است.

قیمت و خرید پایه چراغ

قیمت و خرید پایه چراغ

قطعات پایه ی چراغ

 لچکی:

لچکی به قطعات مثلثی شکل فولادی می‌گویند که اتصال بیس پلیت به بدنه پایه را تقویت نموده و در لرزش‌ها و بادهای شدید منجر به مقاومت و حفاظت پایه می‌گردد.

 براکت:

براکت‌ها پایه‌های نگهدارنده‌ای هستند که بین پایه و چراغ قرار می‌گیرند و وزن چراغ را تحمل می‌نمایند. براکت‌ها باتوجه به میزان نوردهی در ارتفاع‌های مختلف و متناسب با ارتفاع پایه تولید می‌شوند. تعداد براکت‌های روی یک پایه بین 1 تا 4  عدد متغیر است.

خرید پایه چراغ بر اساس جنس

وقتی صحبت از نورپردازی فضا های بیرونی، خیابان ها و شریان های بین شهری می شود، باید در انتخاب نوع پایه چراغی که برای تامین روشنایی استفاده می شود، بسیار دقت کنید. از این رو بسیاری از موارد از قبیل رنگ، ارتفاع، شکل، محدودیت وزن و سایر عوامل محیطی را باید در نظر گرفت. اما علاوه بر زیبایی ظاهری، هنگام انتخاب و خرید پایه چراغ ، عملکرد پایه و سایر موارد را  نیز باید در نظر گرفت. جنس پایه چراغ یکی از ویژگی های مهمی است که هرگز نباید آن را نادیده گرفت.

بیشتر بخوانید:  رنگ الکترواستاتیک چیست ؟

 انتخاب بهترین جنس پایه چراغ همیشه نیاز به بررسی دقیق خواهد داشت. دو فلز برجسته آلومینیوم و فولاد وجود دارد که معمولا پایه چراغ ها از آنها ساخته می شوند. هر دو این فلزات، ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد.

آلومینیومی

این نوع پایه چراغ  از آلومینیوم  تولید می شود. در فرآیند تولید این پایه چراغ ، فلز آلومینبوم در قالب ها قرار داده می شود و بر اساس سفارشات در انواع، اشکال و طرح های مختلف ساخته می شود. سپس میله های آلومینیومی با دستک های متعدد بر اساس آنچه برای یک پروژه روشنایی لازم است تولید می شود. شما می توانید انواع گزینه های مختلف نورپردازی را با این پایه های آلومینیومی فراهم کنید. آنها به شکل مربع، گرد، معمولی یا مخروطی در مجموعه بیتانور موجود هستند. 

فولادی

پایه چراغ فولادی از فولاد ضد زنگ ساخته شده است. اشکال، اندازه ها و تکنیک های قالب گیری تقریبا مشابه مدل آلومینیومی است. پایه های فولادی دارای کاربری مشابه پایه های آلومینیومی هستند.  خیابان ها، بزرگراه ها، آزادراه ها و تقریبا در همه پروژه های روشنایی جاده ها می توانید پایه های فولادی را به همراه نمونه های آلومینیومی آنها استفاده کنید.

مقایسه پایه چراغ آلومینیومی در مقایسه با مدل فولادی

 هر دو این فلز ها کاملا شبیه به هم هستند اما هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خودش را دارد. در ادامه این تفاوت ها را کمی دقیق تر بررسی می کنیم.

نسبت قدرت به وزن:

 آلومینیوم فلزی سبک است در حالی که فولاد از آلومینیوم سنگین تر است. از این رو، پایه های فولادی مطمئنا از پایه های آلومینیومی بسیار قوی تر هستند، اما از آنجا که پایه های آلومینیومی سبک هستند، حمل و نصب آنها آسان است و از این رو محبوبیت بیشتری دارند. در بزرگراه ها بیشتر از پایه چراغ آلومینیومی  استفاده می کنند.

 فولاد از آلومینیوم سفت تر است به این دلیل انعطاف پذیری کمتری دارد و به راحتی تغییر شکل نمی دهد. این تنها یکی از ویژگی خوب فولاد است. 

مقاومت در برابر باد (ارتعاش): 

آلومینیوم فلز سبکی است و در صورت وزش باد شدید و در شرایط طوفانی یشتر مستعد لرزش و افتادن است. اما فولاد بسیار قوی است و در برابر وزش باد بسیار مقاوم است.

خوردگی:

در حالی که فولاد از آهن، نیکل، مس و منگنز تشکیل شده است، آلومینیوم فلزات اضافی ندارد. وجود کروم فولاد را تا حدودی در برابر خوردگی مقاوم می کند اما آلومینیوم مقاومت به خوردگی بهتری نسبت به فولاد دارد. آلومینیوم نیازی به روکش برای جلوگیری از خراشیدگی ندارد. از این رو، پایه های آلومینیومی در شرایط آب و هوایی مختلف حداکثر مقاومت را در برابر خوردگی دارند.

قیمت: 

قیمت هر دو نوع پایه چراغ خیابانی بر اساس قیمت بازار و نرخ مواد اولیه مانند بوکسیت آلومینیوم و سنگ آهن برای فولاد تعیین می شود. به این ترتیب قیمت ها متغیر خواهد بود اما هزینه تولید پایه چراغ  آلومینیومی بیشتر از هزینه انواع فولادی است. اگرچه تهیه آلومینیوم به عنوان یک فلز ارزان تر از فولاد است.

حداکثر ارتفاع پایه: 

بدیهی است که آلومینیوم نسبت به اکثر فلزات چکش خوارتر است، بنابراین می توان از آن برای ساخت پایه هایی با ارتفاع زیاد استفاده کرد. از این رو می توان پایه های آلومینیومی را تا ارتفاع بسیار زیاد تا 30 فوت ارتقا داد. فولاد انعطاف پذیر نیست و به همین دلیل ارتفاع پایه های فولادی به اندازه آلومینیوم نخواهد بود اما می توانند در همه کاربرد های اصلی به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع طرح های نورپردازی فضای سبز

شکل پذیری: 

آلومینیوم یک فلز نرم است و بنابراین برش دادن آن به اشکال دلخواه و کار با آن آسان تر است. از طرف دیگر فولاد ضد زنگ در برابر سایش مقاوم است و بنابراین کار با آن دشوار است و به سختی به اشکال دلخواه تبدیل می شود. فولاد ضد زنگ همان طور که مشاهده می کنیم از آلومینیوم سخت تر است و بنابراین نمی تواند به راحتی تغییر شکل دهد مگر اینکه به حالت مذاب برگردد و به محصول مورد نظر تبدیل شود.

خرید پایه چراغ و قیمت آن

امروزه مجموعه‌های متفاوتی در حوزه تولید پایه روشنایی فعالیت می‌کنند، اما مجموعه بیتانور بالاترین استانداردهای ساخت را برای تجهیزات روشنایی خود به کار برده است. برخی از موارد در قیمت پایه چراغ تاثیرگذار هستند.  در اغلب مواقع، هنگام تهیه و خرید پایه چراغ با قیمت‌های گوناگونی مواجه می‌شوید، این تفاوت قیمت معمولا” در شرکت‌های مختلف با یکدیگر متفاوت هستند. فاکتورها و خصوصیات مختلفی در تعیین قیمت پایه چراغ‌ها باعث می‌شود این تفاوت قیمتی بوجود آید. این خصوصیات و ویژگی‌ها عبارت اند از:

ارتفاع پایه، مدل پایه، مدل چراغ و پرژکتور ، مدل پوشش، اندازه و قطر ستون اصلی، میزان ضخامت ورقه‌های مصرفی که در ادامه هرکدام را به اختصار شرح می‌دهیم.

ارتفاع پایه:

باتوجه به اینکه، هر چقدر پایه چراغ بلندتر باشد از آهن بیشتری برای ساخت آن استفاده می‌شود، درنتیجه قیمت نهایی پایه چراغ با افزایش قیمت همراه می‌شود.

مدل پایه:

پایه چراغ‌ها به دلیل مدل ساختار بدنه‌شان که به دو نوع لوله‌ای یا چند وجهی تقسیم می‌شوند، از نظر قیمتی متفاوتند. از طرفی پایه‌های دکوراتیو به علت طرح‌ها و قوس‌هایی که دارد از نظر قیمتی با مدل‌های دیگر تفاوت بیشتری دارد.

مدل چراغ و پرژکتور:

باتوجه به مقدار توانی که چراغ‌ها دارند، می‌توانند باعث تفاوت قیمتی در انواع پایه چراغ‌ها بشوند.

مدل پوشش:

از مهم‌ترین مسائل تأثیرگذار روی قیمت پایه مدل پوشش انتخابی یا همان رنگ صنعتی و یا گالوانیزه است.

اندازه و قطر ستون اصلی:

مقدار آهن مصرف ‌شده با قطر ستون اصلی رابطه مستقیمی دارد. هر چقدر ستون اصلی، قطر بیشتری را دارا باشد باعث وزن بیشتر آن می‌شود و چون وزن آهن مصرفی آن افزایش می‌یابد، درنتیجه با افزایش همراه است.

میزان ضخامت ورقه‌های مصرفی:

ضخامت نهایی محصول، روی وزن آن  تأثیر مستقیم می‌گذارد و به همین دلیل باعث متغیر بودن قیمت پایه چراغ می‌شود.

جمع بندی انتخاب پایه مناسب

تعیین مکان نصب

قبل از انتخاب پایه چراغ، باید مکان مناسب نصب را مشخص کنید. برای چراغ‌های خیابانی، ارتفاع و مکان استراتژیک نصب اهمیت دارد. برای چراغ‌های حیاطی و میزی، زیبایی و توانایی پرتاب نور مناسب مهم‌تر است.

نصب پایه چراغ

پس از انتخاب پایه، نصب آن به درستی بسیار مهم است. این شامل آماده‌سازی محل نصب، نصب پایه، اتصال چراغ به پایه و تنظیمات نهایی می‌شود.

نگهداری و تعمیرات

برای حفظ عملکرد بهینه پایه چراغ، نیاز به تمیزی و نگهداری دوره‌ای دارید. همچنین، باید از اتصالات برقی و قطعات آسیب‌دیده مراقبت کرده و مشکلات کارکردی را رفع کنید.

افزایش زیبایی و کاربردی بودن

برای افزایش زیبایی و کاربردی بودن پایه چراغ، می‌توانید از تزئینات، قابلیت‌های خاص، و استفاده چندمنظوره بهره ببرید. همچنین، اتوماسیون می‌تواند به کاربردی‌تر شدن پایه چراغ کمک کند.

مزایا و کابردهای آن

  • ایجاد روشنایی و کاهش میزان تصادفات رانندگی در هنگام شب
  • برقراری برای امنیت برای عابرین پیاده
  • افزایش زیبایی و جلوه شهر
  • راحت و آسان‌تر شدن تفریح و تفرج در شهر و پارک در هنگام شب
  • امکان نصب در هر مکان و فضایی که نیاز است
  • از طریق نوردهی مناسب منطقه وسیعی را پوشش می دهد
  • باتوجه به متریال نارسانایی که در ساخت آن بکار رفته درهنگام بارندگی ایمن است
  • نصب آسان نسبت به پایه‌های بتنی

کلام آخر:

باتوجه به اطلاعاتی که در مورد خرید پایه چراغ بدست آوردید، در هنگام خرید به متریال بکار رفته در تولید پایه دقت نمایید. متریال مناسب و اتصالات محکم و مقاوم بر کیفیت نهایی سازه تأثیر فراوانی دارد. طراحی زیبا و خلاقانه یک سازه و همچنین استحکام و مقدار تحمل وزن آن بسیار مورد اهمیت است. دقت کنید محصولی انتخاب نمایید که هم ایمن باشد و هم میزان نوردهی آن مناسب مکان بکار رفته باشد. فراموش نکنید کارشناسان بیتانور آماده پاسخگویی به سؤالات شما مشتریان گرامی در این زمینه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه