ریخته گری تحت فشار (Die Casting) برای قطعات روشنایی

بیتانور به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو ریخته گری دایکاست در ایران، می تواند قطعات نورپردازی ریخته گری شده با کیفیت بالا را مطابق با مشخصات نقشه شما تولید کند. ما با بیش از 30 سال تجربه در ریخته گری دایکاست قطعات روشنایی، شهرت زیادی از مشتریان خود به دست آورده ایم.

ریخته گری دایکاست چیست؟

ریخته گری روشی عالی برای ریخته گری قطعات نورپردازی آلومینیومی است. قطعات روشنایی دایکاست، دارای دقت ابعادی عالی با ماشینکاری کمتر یا بدون ماشینکاری هستند. با این حال، در ریخته گری، فلز مذاب اغلب با فشار بالا به داخل قالب تزریق می شود. فشار بالا در مقایسه با سایر روش‌های ریخته‌گری منجر به جزئیات بیشتر و پرداخت سطحی ظریف‌تر می‌شود، اما دوام قالب‌های ریخته‌گری می‌تواند توسط حباب‌های هوا به دام افتاده باشد. در حالی که ریخته گری برای قطعات کوچکتر با حجم بالا ترجیح داده می شود، پیچیدگی ریخته گری محدود است. پیکربندی دستگاه ریخته گری، تنوع هسته هایی را که می توان وارد کرد، محدود می کند.

ریخته گری گرانشی

ریخته گری ثقلی روش دیگری برای ریخته گری قطعات نورپردازی آلومینیومی است. عمدتاً برای ریخته گری انواع پایه های روشنایی یا خانه ها استفاده می شود. در ریخته‌گری گرانشی، آلیاژ آلومینیوم ریخته می‌شود تا قالب کاملاً تحت فشار گرانش پر شود و قطعات روشنایی ریخته‌گری جامد را مستقیماً پس از انجماد تشکیل می‌دهد. در مقایسه با ریخته گری، فرآیند تولید آن ساده تر است.

بیشتر بخوانید:  ‏ویژگی های چراغ سردری

ریخته گری دایکست یا ریخته گری گرانشی برای قطعات نورپردازی مزایای خاص خود را دارد. در حالی که هزینه اولیه قالب ریخته گری گرانشی کم است و ایجاد قطعات نورپردازی در حجم کم مقرون به صرفه است. با این حال، اگر ساختار پیچیده است، و دقت ابعادی و سطح مورد نیاز بالایی وجود دارد، ریخته گری روش درستی است. هر روش ریخته‌گری آلومینیوم در ریخته‌گری آلومینیوم ما موجود است، ما می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم که چگونه برای محصولات سبک آلومینیومی ریخته‌گری خود صرفه‌جویی کنید.

مزایای ریخته گری با روش دایکاست

سبک وزن

به دلیل چگالی کم آلیاژ آلومینیوم و همچنین استفاده از پیچ و مهره استیل، ریخته گری آلومینیوم می تواند قطعات سبک با وزن سبک ایجاد کند که حدود یک سوم وزن ریخته گری فولاد است، این وزن سبک به کاهش نویز نیز کمک می کند. علاوه بر این، هنگام انتخاب ریخته‌گری آلومینیوم، نیازی به نگرانی در مورد استحکام نیست، استحکام خوب باقی می‌ماند.

هدایت حرارتی خوب

قطعات روشنایی که از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده اند دارای رسانایی حرارتی عالی هستند که سه برابر بیشتر از فولاد ریخته گری است، که دلیل مهمی برای تولید کنندگان نورپردازی برای انتخاب ریخته گری آلومینیوم به عنوان راه حل برای کاربردهای سرمایش و گرمایش است که شامل هیت سینک برای چراغ های LED و مادربردهای کامپیوتری است. .

هدایت الکتریکی بالا

ریخته گری آلومینیومی قطعات روشنایی می تواند به رسانایی الکتریکی بالایی دست یابد، به اندازه ای بالا که بتوان از آن به عنوان رسانای الکتریکی استفاده کرد، به همین دلیل است که اولین انتخاب برای اکثر خطوط انتقال برق است.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی

مقاومت در برابر خوردگی خوب (مناسب برای فضای باز)

پس از ریخته گری آلومینیوم، سطح قطعات روشنایی یک پوشش اکسید نازک محافظ طبیعی را تشکیل می دهد که از خوردگی قطعات نور هنگام نصب در فضای باز جلوگیری می کند.

بیتانور یک ارائه دهنده خدمات کامل خدمات جهانی تولید چراغ روشنایی است. ما به توانایی خود در ارائه محصولات با کیفیت بالا و در عین حال حفظ قیمت های پایین برای مشتریان خود در سراسر جهان افتخار می کنیم.

مراحل ریخته گری تحت فشار

ریخته گری تحت فشار یکی از فرآیندهای مهم در صنعت تولید قطعات فلزی است. این فرآیند به وسیله قالب‌های خاصی صورت می‌گیرد که به فشار می‌آورد فلز مذاب را در داخل قالب، و به این ترتیب، قطعاتی با شکل و ابعاد دقیق تولید می‌شود. در این مقاله، مراحل ریخته گری تحت فشار را به تفصیل بررسی می‌کنیم.

1. آماده‌سازی قالب

مرحله اول در ریخته گری تحت فشار، آماده‌سازی قالب است. قالب به شکل قطعه مورد نظر طراحی شده و از مواد مختلفی مانند چدن یا آلومینیوم ساخته می‌شود. این قالب باید بسیار دقیق و محکم باشد تا بتواند با فشار فلز مذاب را در داخل خود نگه دارد.

2. ذوب فلز

در مرحله دوم، فلز مورد نظر به صورت مذاب درآمده و آماده برای ریخته گری می‌شود. دمای ذوب فلز بستگی به نوع مواد استفاده شده دارد. این فرآیند با استفاده از کوره‌های ذوب صورت می‌گیرد.

3. تزریق فلز به قالب

در این مرحله، فلز مذاب با استفاده از یک ماشین تزریق به دقت و با فشار وارد قالب می‌شود. این فشار معمولاً بسیار بالاست و به فلز اجازه می‌دهد که به شکل قالب تنظیم شده بپیوندد.

بیشتر بخوانید:  چراغ دفنی چیست؟ نحوه نصب چراغ دفنی

4. سرد شدن قطعه

پس از تزریق فلز به قالب، قطعه به مرور سرد شده و شکل نهایی خود را به خود می‌گیرد. این مرحله ممکن است زمان‌بر باشد و به دقت کنترل حرارتی نیاز دارد تا قطعه به درستی سرد شود.

5. خروج قطعه از قالب

در انتها، قطعه از داخل قالب خارج می‌شود. این مرحله نیاز به باز کردن قالب دارد و قطعه با دقت از آن جدا می‌شود.

پرسش‌های متداول (FAQs)

1. آیا قطعات ریخته گری تحت فشار مناسب برای استفاده در بیرون از محیط‌ها مناسب هستند؟

بله، قطعات ریخته گری تحت فشار معمولاً دارای مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی مانند حرارت و نور خورشید هستند، بنابراین مناسب برای استفاده در بیرون از محیط‌ها می‌باشند.

2. آیا قطعات ریخته گری تحت فشار قابل بازیافت هستند؟

بله، فلزات معمولاً قابل بازیافت هستند و می‌توانند مجدداً به فرآیند ریخته گری تحت فشار تحت‌شوند.

3. آیا ریخته گری تحت فشار فرآیند اقتصادی است؟

بله، ریخته گری تحت فشار به دلیل سرعت تولید بالا و دقت بالا به عنوان یکی از فرآیندهای اقتصادی در تولید قطعات فلزی شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه