اصول و نکات نورپردازی محوطه کارخانه

نکات نورپردازی محوطه کارخانه

اگر قصد دارید درباره نکات نورپردازی محوطه کارخانه اطلاعات جدیدی کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. نورپردازی یکی از اصلی ترین پایه های طراحی داخلی محسوب می شود که به کمک آن تصویر نهایی یک فضا تکمیل خواهد شد. در حقیقت نورپردازی باعث می شود تا زیبایی های موجود در محیط بهتر از قبل به نمایش گذاشته شود.

نورپردازی علاوه بر اهمیت بالا در طراحی داخلی ساختمان و سازه، برای محیط خارجی و فضای سبز نیز مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان مثال امروزه نورپردازی محوطه کارخانه یکی از دغدغه های اصلی طراحان داخلی محسوب می شود. با ما همراه باشید تا با نورپردازی کارخانه و نکات مرتبط با آن آشنا شوید.

 

همچنین بخوانید:  چراغ سرلوله

 

 نورپردازی و نکات مرتبط با آن

نورپردازی یکی از مهم ترین مسائل است. که در طراحی دکوراسیون داخلی و طراحی محیط های گوناگون اهمیت زیادی دارد. نورپردازی به شما کمک می کند تا بتوانید با استفاده از منابع نوری مناسب و تکنیک های حرفه ای، جلوه خاصی به فضا ببخشید. با این موضوع در نهایت جذابیت های بصری محیط را دو چندان کنید. همچنین نورپردازی از انواع مختلفی برخوردار است. که هر یک از آن ها به عنوان یک روش برای فضا های متنوع مورد استفاده قرار می گیرند. یعنی برای محیط های گوناگون مناسب هستند.

یکی از تخصصی ترین بخش های نورپردازی، نورپردازی محوطه کارخانه است. که ویژگی های خاصی دارد و به دلیل حساسیت های بالا، باید برای انجام آن از افراد توانمند کمک بگیرید. در حقیقت این نوع نورپردازی به تجهیزات و ابزارآلات خاصی نیاز دارد که بهتر است برای شروع آن ها را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  فاصله چراغ در باغ

 

نکات نورپردازی محوطه کارخانه

 

اهمیت نورپردازی محوطه کارخانه

همانطور که گفته شد نورپردازی یکی از فعالیت های فوق العاده مهم در تکمیل فرآیند طراحی داخلی است. به همین دلیل امروزه برای فضاهای خارجی نیز مورد توجه قرار گرفته است. به عنوان مثال نورپردازی روف گاردن، محوطه خارجی ساختمان و … از محیط هایی هستند که توجه به این نکته در آن ها می تواند تاثیر زیادی در توجه مخاطبان داشته باشد. به طور کلی نورپردازی در محوطه کارخانه از فعالیت های مهمی است که در صورت عدم توجه به آن، ممکن است کارکنان خود را با مشکلات زیادی مواجه سازید.

دراصل عوامل مختلفی وجود دارند که بر ویژگی های نورپردازی محوطه ساختمان اثر می گذارند. به عنوان مثال سربسته یا سرباز بودن این محیط عاملی است که در تمامی مراحل نورپردازی باید به آن توجه داشته باشید تا از بروز چالش های گوناگون جلوگیری کنید. دقت داشته باشید که کارمندان شما برای انجام وظایف خود به بهترین شکل ممکن، به نور کافی نیاز دارند. در غیر این صورت پس از مدتی با کاهش دید و مشکلات بینایی مواجه خواهند شد. علاوه بر این محوطه کارخانه نیز در صورت بی توجهی به چنین نکاتی، زیبایی خود را از دست خواهد داد. طراحان هنرمند و حرفه ای تلاش می کنند تا با استفاده از بهترین و متفاوت ترین ابزار های نورپردازی، هارمونی زیبایی میان طراحی سازه و نور غالب بر محیط برقرار کنند.

 

بخوانید: چراغ سردری

 

نکات مهم در نورپردازی محوطه کارخانه

نورپردازی محوطه کارخانه دارای نکات مهمی است که بهتر است پیش از شروع انجام کار درباره آن ها تحقیق کرده باشید. اولین مسئله در شروع نورپردازی محوطه کارخانه، لوکس سنجی است. لوکس واحد نور است و شما در این مرحله میزان نور مورد نیاز برای این فضا را مورد بررسی قرار می دهید. لوکس سنجی فعالیتی است که توسط دستگاه مخصوص انجام می شود و بهتر است برای دریافت نتیجه درست، از افراد متخصص برای انجام آن کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید:  نصب چراغ آویز

دقت داشته باشید که تمامی بخش های مختلف کارخانه باید استاندارد های لازم را برای نور مورد نیاز خود دارا باشند و امروزه با کمک گرفتن از تکنولوژی، این کار به وسیله نرم افزار های مخصوصی انجام می شود که به شما کمک زیادی خواهد کرد. یکی از کاربردی ترین نرم افزار های موجود در این حوزه، دیالوکس است که عمدتا مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

نکات نورپردازی محوطه کارخانه

 

آشنایی با: چراغ چمنی

 

جمع بندی

در این مطلب به نکات نورپردازی محوطه کارخانه اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد، محوطه کارخانه یکی دیگر از فضاهایی است که به نورپردازی حرفه ای و تخصصی نیاز دارد. به همین دلیل افراد باید با کمک گرفتن از متخصصان این حوزه، از بهترین منابع نوری برای ایجاد نور مورد نیاز کارکنان خود استفاده کنند. بیتا نور به شما کمک می کند تا با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه، بهترین انتخاب ها را به سرانجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه