آشنایی با انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن

انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن

اگر قصد دارید درباره انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. اگر کمی درباره طراحی دکوراسیون و طراحی داخلی مطالعه کرده باشید، قطع به یقین می دانید که نورپردازی یکی از مراحل تکمیل کننده در طراحی محسوب می شود. در حقیقت نورپردازی صحیح یک فضا می تواند تاثیر فوق العاده ای در خروجی نهایی یک طراحی داشته باشد. در حقیقت این مسئله به دلیل اهمیت بالا، به تخصص زیادی احتیاج دارد.

بسیاری از طراحان حرفه ای تلاش می‌کنند تا با انتخاب های صحیح در حیطه نورپردازی، هارمونی رنگی جذابی را میان رنگ های بکار رفته در دکوراسیون و همچنین رنگ نور غالب محیط برقرار کنند. به همین دلیل از این طریق زیبایی غیر قابل وصفی به فضا بخشیده می شود. یکی از مسائل مهمی که در این زمینه اهمیت زیادی پیدا کرده است، نورپردازی محوطه های آزاد و منابع نوری وابسته به آن است.

درباره چراغ های حیاطی و ویژگی های آن

همانطور که گفته شد نورپردازی فضای باز یکی از بخش های مهم در طراحی محسوب می شود که با یک طرح اولیه آغاز می شود. در این طرح اولیه بخش هایی از فضا که باید به وسیله منابع نوری مناسب نورپردازی شود مشخص شده است. انتخاب بهترین نوع منابع نوری بر عهده طراح خواهد بود. به همین علت انواع مختلفی از منابع نوری برای فضای آزاد و محوطه های باز وجود که در میان همه آن ها، چراغ های حیاطی از پر کاربرد ترین تجهیزات شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با انواع چراغ روف گاردن ساختمان

این سبک از چراغ های حیاطی عموما در فضاهایی نظیر پارک ها، محیط خانه، فضای سبز و ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرد. که به نام چراغ باغی نیز مشهور هستند. چراغ های حیاطی عموما دارای پایه های بلندی هستند که روشنایی مناسبی را در خیابان ها ایجاد می کند.

 

انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن

 

انواع مختلف چراغ های حیاطی

چراغ های حیاطی دارای انواع مختلفی هستند. که هر یک از آن ها با ویژگی های متنوع در شرایط گوناگون بکار گرفته می شوند. برای ارائه اطلاعات بیشتر درباره تعدادی از انواع این چراغ ها بیشتر صحبت می کنیم:

  • چراغ های حیاطی آویز

یکی از پرطرفدار ترین مدل های چراغ های حیاطی، مدل آویز آن ها است. که در اکثر پارک ها، فضا های تفریحی، حیاط ها و … مشاهده می شود. این نوع چراغ ها استایلی مشابه به لوستر ها دارند و به روشنایی هر چه بیشتر محیط کمک زیادی می کنند.

  • چراغ های حیاطی چمنی

چراغ های چمنی یکی دیگر از مدل های محبوب در میان انواع چراغ های حیاطی محسوب می شوند که مخصوص فضای باز طراحی شده اند. چراغ های چمنی دارای انواع مختلفی هستند که یکی از بهترین مدل های آن ها، چراغ چمنی پایه کوتاه است. این سبک چراغ چمنی معمولا در مسیر رفت و آمد افراد قرار داده می شود و نسبتا روشنایی کمی دارد.

  • چراغ های حیاطی خورشیدی

چراغ های خورشیدی نوع خاصی از چراغ های حیاطی می باشند. که جز دسته بندی های گران و ارزشمند در زمینه چراغ و منابع نوری به شمار می روند. در ساختار این سبک از چراغ ها، انرژی نور خورشید به انرژی الکتریکی تبدیل می شود. به همین علت در طولانی مدت یکی از بهترین گزینه ها برای فضای باز محسوب می شود‌.

بیشتر بخوانید:  انتخاب روشنایی مناسب برای حیاط

مزایای استفاده از چراغ های حیاطی

انواع چراغ های حیاطی از مزایا و ویژگی های مثبت زیادی برخوردار هستند که باعث محبوبیت بالای آن ها شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های این سبک از چراغ ها، کنترل هوشمند روشنایی است. در حقیقت این نوع چراغ ها به وسیله یک کنترل کننده هوشمند در جایگاه خود قرار داده می شوند و از این طریق کنترل می شوند.

در حقیقت استفاده از این تکنولوزی به شما کمک می کند تا بتوانید بخش زیادی از انرژی را به خوبی ذخیره کنید و مصرف برق را به شدت کاهش دهید. یکی دیگر از ویژگی های مثبت این نوع چراغ ها، ایجاد امنیت بالا در فضا است. به طور کلی استفاده از نور بیشتر در یک محیط، امنیت آن را افزایش می دهد. همچنین امکان فعالیت بیشتر در شب را برای شما فراهم می آورد.

 

انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن

 

همچنین آشنا شوید با: چراغ سردری

 

جمع بندی

در این مطلب به انواع چراغ حیاطی و کاربردهای آن اشاره شد. براساس آنچه گفته شد چراغ های حیاطی دارای کاربرد بسیار گسترده ای در نورپردازی فضای آزاد هستند و انواع گوناگونی دارند. بیتانور به شما کمک می کند تا با بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه‌، بهترین و مناسب ترین انتخاب ها را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه