چراغ دفنی چیست؟ نحوه نصب چراغ دفنی

led ground lights outdoor

وسایل روشنایی در مجموعه‌ای از اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی عرضه می‌شود. من می‌خواهم در مورد چراغ دفنی که یکی از پرطرفدارترین وسایل روشنایی است صحبت کنم.

 

البته می‌دانم که شما شخص با سلیقه‌ای هستید که دنبال اطلاعات بیشتر در مورد چراغ دفنی هستید. خب، اگر می‌خواهید که حیاط خانه و یا باغ یک جلوه خاصی داشته باشد مقرون‌به‌صرفه است که از چراغ دفنی استفاده کنید.

 

راستی تا فراموش نکردم این را هم بگویم که گروه بیتانور یکی از عرضه‌کنندگان وسایل روشنایی هستند. لطفاً به ادامه این مطلب توجه بفرمائید.

 

led ground lights outdoor

 

تا الان به این سوال فکر کرده‌اید که از چراغ دفنی چه استفاده‌‌هایی می‌شود؟

 

این چراغ‌ها در جشن‌ها و مهمانی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مخصوصاً در فضاهایی مانند پارک‌ها، برج‌های مسکونی و تجاری، هتل‌ها، میادین شهری.

 

یکی از دلایل استفاده از چراغ دفنی این است که نور را در ارتفاع زیادی پخش می‌کنند، و همچنین رنگ نور می‌تواند تغییر کند، و باعث می‌شود محیط را جذاب کند، مخصوصاً اگر از این چراغ در باغ یا حیاط خانه استفاده شود به زیبایی آن‌ها اضافه می‌شود. بنابراین این چراغ‌ها طرفداران خاص خودش را دارد.

 

راستی حواست هست که چراغ‌های دفنی در زمین دفن می‌شوند و نور زیادی را از خود ساطع می‌کنند و از این طریق می‌توانید زیبایی مکان‌های مختلف را دو چندان کنید.

 

چند توصیه برای برای انتخاب چراغ‌های روشنایی ایده‌آل

 

این چند فاکتور را برای انتخاب چراغ‌های روشنایی در نظر بگیرید:

 

  1. باید مطمئن شوید که چراغی که انتخاب می‌کنید و رنگ نوری که قرار است روشنایی به محیط دهد با سایر عناصر اتاق و یا حتی حیاط و هر مکانی که قرار است استفاده شود هماهنگ باشد.
  2. برای کاهش هزینه‌های برق از وسایل روشنایی کم مصرف استفاده کنید.
  3. اگر خانه هوشمند دارید از وسایل روشنایی استفاده کنید که امکان کنترل نور از طریق تلفن یا حتی تبلت را فراهم  می‌کنند.
بیشتر بخوانید:  زیبایی محیط توسط چراغ باغی

 

چراغ دفنی و طریقه نصب آن

 

نورپردازی بیرون خانه به اندازه نورپردازی داخل خانه اهمیت دارد. نزدیک شدن به مکانی که به درستی نورپردازی شده باشد در شب ایمن‌تر است و به جلب توجه و ویژگی‌های معماری خانه کمک می‌کند.

 

طریقه نصب چراغ دفنی

 

آیا هنوز مصمم به نصب چراغ دفنی هستید؟ پس با من همراه باشید و ادامه مطلب را بخوانید.

 

1- قبل از هر کاری اول باید مکان نصب چراغ را انتخاب کنید.

 

2- فراموش نکنید مرحله بعدی خاموش کردن برق است.

 

3- الان نوبت به حفر چاله است. با استفاده از بیل یا هر وسایلی که در دسترس است چاله را حفر کنید. حدود 45.72 سانتی‌متر حفر کنید و حدود 15 سانتی‌متر سنگ‌ریزه پر کنید پایه چراغ دفنی را قرار دهید و با سیمان پر کنید تا محکم شود. یادتان نرود که برای سیم هم حفری انجام دهید معمولاً از سیم‌های ضد آب استفاده می‌کنند یا آنکه از لوله برق استفاده می‌کنند که جنس آن از پی‌وی‌سی (pvc) است.

 

3- حالا نوبت به این رسیده که سیم را از لوله برق عبور دهید و به هم وصل کنید. قبل از روشن کردن مجدد برق، مطمئن شوید که همه اتصالات ایمن هستند و سیم‌ها به درستی عایق‌بندی شده‌اند.

 

حالا چرا از امروز شروع نمی‌کنید با خرید یک چراغ دفنی از بیتانور، حیاط و نمای ساختمان خود را زیبا کنید و از آن لذت ببرید.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه