آشنایی با نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی

نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی

در این مطلب به نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی اشاره شده است. برای نورپردازی محیط‌ های مختلف باید نکات مهمی را در نظر بگیرید. قطعاً نورپردازی یک فضای مسکونی با یک فضای تجاری باید متفاوت باشد و نکاتی هم که برای آن در نظر می‌ گیرند، با یکدیگر فرق می‌ کند. ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که در مورد نکات مهم نور پردازی فضاهای مسکونی با شما صحبت کنیم. شما حتی برای نصب یک چراغ روشنایی در منزل هم باید دلیل داشته باشید و این کار را به درستی و با هدف انجام دهید. با ما همراه باشید تا در این باره اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم.

توجه به هدف نورپردازی

اولین چیزی که باید مد نظر قرار دهید، این است که تعیین کنید هدف شما از نورپردازی چیست. در واقع شما نمی‌ توانید این کار را به صورت تصادفی یا به صورت سلیقه‌ ای انجام دهید. در نورپردازی مناسب باید پارامترهای مختلفی را در نظر گرفت. مثلاً سبک طراحی داخلی، دکوراسیون، تجهیزات داخل خانه و بودجه‌ ای که برای این کار در نظر گرفته‌ اید، همگی می‌ تواند نتیجه کار شما را تا حد زیادی مشخص کند.

نورپردازی ورودی

نورپردازی ورودی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا مهم ترین قسمت خانه از اولین چیزی است که افراد به آن توجه می‌ کنند و زمانی که وارد خانه می‌ شوند، اول آنجا را می‌ بینند. نورپردازی در این محیط باید به گونه‌ ای باشد که بتواند کمبود نور در فضا را جبران کند.

بیشتر بخوانید:  پایه چراغ- چراغ پایه دار

تعداد و نوع چراغی هم که استفاده می‌ کنید، می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی در زیباسازی فضا داشته باشد. اگر شما در قسمت ورودی چراغ کوچک استفاده کنید، فضا کوچک‌ تر نشان داده می‌ شود. اما اگر چراغ آویز استفاده کنید، فضا کمی مرتفع‌ تر نشان می‌ دهد. پس باید به این نکات ریز دقت کنید.

 

نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی

 

تابش نور روی ابعاد افقی

از دیگر نکاتی که برای نورپردازی ساختمان مسکونی باید به آن دقت کرد؛ این است که نور به سطوحی مانند سقف و دیوارها به گونه‌ای بتابد که فضا را بزرگتر نشان دهد. اگر شما سعی کنید روشنایی را در بعضی از بخش‌ های خانه نسبت به بخش‌ های دیگر بیشتر کنید، همین باعث می‌ شود که به چراغ سقف بیشتر دقت کنید.

استفاده از نورپردازی کاربردی

شما می‌ توانید یک نورپردازی کاربردی در محیط داشته باشید. یعنی چراغ مناسبی را انتخاب کنید، به ویژگی‌ های آن دقت کنید، شدت نور، زاویه تابش و رنگ نور را در نظر بگیرید و با توجه به آنها نورپردازی را انجام دهید. اگر بتوانید آنها را برای سینک ظرفشویی‌ یا میز آرایش استفاده کنید، مطمئناً می‌ تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد.

نورپردازی آینه

نورپردازی آینه از نورپردازی همه قسمت‌ های اتاق بیشتر اهمیت دارد و جذابیت زیادی را به وجود می‌ آورد. حتی خیلی‌ ها برای استفاده از چراغ دیواری به اندازه چراغ آینه سرمایه‌ گذاری نمی‌ کنند. اگر نورپردازی خوبی اطراف آینه وجود داشته باشد، نه تنها باعث می‌شود که شما بتوانید جزئیات صورت و بدن خود را بهتر ببینید، بلکه فضا بزرگتر و دلبازتر نشان داده می‌ شود.

بیشتر بخوانید:  انتخاب چراغ دیواری مناسب

استفاده از روشنایی لوستر

اگر شما بتوانید در محیط منزل از لوستر استفاده کنید، یعنی یک المان نورپردازی بسیار عالی را در نظر گرفته‌ اید. لوستر یک منبع نور بسیار قوی است. کافی است که محل نصب آن مشخص باشد و به صورت اصولی محل نصب را در نظر گرفته باشید تا بتوانید آن را به خوبی در منزل استفاده کنید. همچنین باید حواستان باشد که لامپ‌ های آن ابعاد و سبک طراحی متناسب با یکدیگر داشته باشد.

نورپردازی سرویس بهداشتی

نورپردازی سرویس بهداشتی شاید به اندازه چراغ باغی اهمیت داشته باشد. چراغ‌ هایی که در این فضا استفاده می‌ کنید، می‌ تواند فضا را خیلی شیک‌ تر نشان دهد و باعث شود که به طور کل ارزش خانه هم افزایش پیدا کند. البته باید مراقب باشید که فضای سرویس بهداشتی فضایی مرطوب است. پس نباید خطرات ناشی از برق گرفتگی ایجاد گردد.

 

نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی

 

جمع بندی

در این مطلب به نکات مهم نورپردازی فضاهای مسکونی اشاره شد. برای اینکه شما بتوانید بهترین نکات نورپردازی فضای مسکونی را رعایت کنید، کافی است که به مجموعه‌ ای مراجعه کنید که می‌ دانید در این زمینه متخصص هستند ما بیتا نور را به شما معرفی می‌ کنیم. ما در بیتانور می‌ توانیم تمامی نکات مهم برای نورپردازی فضای مسکونی در اتاق خواب، پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی را برایتان رعایت کنیم و یک فضای کاملاً شیک را به شما تحویل دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه