معیارهای انتخاب چراغ حیاطی

معیارهای انتخاب چراغ حیاطی

در این مطلب به معیارهای انتخاب چراغ حیاطی اشاره شد. اگر شما چراغ حیاطی را درست انتخاب کنید، مطمئناً جذابیت محیط تا حد زیادی افزایش پیدا می‌ کند. این چراغ‌ ها می‌ توانند فضای باغ و حیاط را به بهترین شکل ممکن در بیاورند و یکی از جذاب‌ ترین گزینه‌ ها باشند که نورپردازی محیط را تا حد زیادی زیبا و با کیفیت می‌ کند.

به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که معیارهای انتخاب چراغ حیاطی را برای شما توضیح دهیم و برایتان بگوییم که برای خرید این چراغ‌ ها باید چه مواردی را در نظر بگیرید. با ما همراه باشید تا نکات خرید آنها را به طور کامل برایتان بازگو کنیم.

بررسی معیارهای مهم در انتخاب چراغ حیاطی

چراغ‌ های حیاطی می‌ توانند تأثیر بسیار بزرگی بر زیبایی و جذابیت محیط باغ و حیاط داشته باشند. با انتخاب و استفاده از چراغ‌ های مناسب، می‌توانید نه تنها به زیبایی محیط خود اضافه کنید بلکه امنیت و راحتی را هم افزایش دهید. در بخش زیر به چند مورد از معیارهای مهم در انتخاب چراغ های حیاطی اشاره شده است:

  • مدل نورپردازی

اولین موردی که باید در نظر گرفت، مدل نورپردازی است.  گاهی اوقات بعضی از این چراغ‌ ها نور به بالا و بعضی دیگر نور به پایین هستند. هر دو مورد جنبه کاربردی و زیبایی بسیار زیادی دارند. یعنی شما می‌ توانید متناسب با فضاهای مختلف از انواع متفاوت آنها استفاده کنید. می‌ توانید آنها را در مدل‌ های مختلف خریداری کنید تا سطح امنیت را بالا ببرید. از طرفی به زیباسازی محیط هم دقت کنید. اگر می‌ خواهید برای دیوارهای کنار باغچه در حیاط از این چراغ‌ ها خریداری کنید، ما توصیه می‌ کنیم انواع نور به پایین را انتخاب کنید که فضای داخل باغچه را روشن می‌ کند و بسیار کاربردی است.

  • قطعات به کار رفته شده

نکته دیگر این است که به جنس، بدنه و پوشش چراغ دقت کنید که جزو قطعات بسیار مهم هستند. شما باید چراغی را خریداری کنید که قطعات آن هم با کیفیت باشد و در برابر عوامل محیطی مثل برف، باران‌ گرد و غبار و رطوبت مقاومت کافی داشته باشد. دقیقاً نکاتی که برای خرید چراغ پارکی باید آنها را مد نظر داشته باشید. این چراغ‌ ها باید به گونه‌ ای باشند که زیبایی ظاهری اولیه آنها حفظ شود. بهترین حالت این است که از آلومینیوم روی آنها استفاده شده باشد که خاصیت ضد خوردگی و ضد زنگ دارند و دیگر نگران از بین رفتن زیبایی ظاهری آنها نیستید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای روشنایی و نورپردازی فضای سبز و پارک

 

معیارهای انتخاب چراغ حیاطی

 

  • جنس حباب

جنس حبابی که در این چراغ‌ ها وجود دارند هم می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در خرید شما داشته باشد. بهترین حالت این است که حباب چراغ‌ ها از جنس پلی کربنات کاملاً مقاوم باشند. همچنین شیشه‌ های شفاف و مقاوم داخل آنها وجود داشته باشد که نشکن باشد. به خاطر همین ما توصیه می‌ کنیم که متریال کاملا مرغوب و درجه یک در آنها استفاده شده باشد که بتوانید برای محیط‌ های مختلف حیات پارک از آنها استفاده کنید.

  • توجه به فرم ظاهر و رنگ بندی

برای خرید چراغ روشنایی توجه کردن به رنگ بندی اهمیت بسیار زیادی دارد. رنگ می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب آنها داشته باشد. زیرا شما می‌ خواهید نورپردازی محیط را با استفاده از آنها تعیین کنید. معمولاً بهترین رنگ‌ ها برای محوطه باغ یا حیاط، استفاده از رنگ‌ های سفید، مشکی، مسی و برنزی است که می‌ تواند جذابیت را تا حد زیادی بالا ببرد. همچنین می‌ توانید از مدل‌ های سلطنتی، سنتی و کلاسیک هم استفاده کنید.
البته که لازم به ذکر است رنگ‌ های مشکی و سفید هم در دسته‌ بندی رنگ‌ های خنثی قرار می‌ گیرند که می‌ توانید با سبک‌دهای مدرن هم آنها را هماهنگ کنید.

  • کلاهک داشتن چراغ‌ ها

مورد بعدی که باید به آن توجه شود، این است چراغ‌ ها به اصطلاح شید یا کلاهک داشته باشند. کلاهک به آنها کمک می‌ کند که در برابر عوامل محیطی آسیب نبینند. یعنی برف، باران و باد کمتر به آنها آسیب وارد می‌ کند و آب داخل آنها نفوذ نمی‌ کند. همین باعث می‌ شود که چراغ نسوزد و در نهایت عمر مفید آنها بالا می‌ برد.

بیشتر بخوانید:  زیبایی محیط توسط چراغ باغی

 

معیارهای انتخاب چراغ حیاطی

 

همچنین بخوانید: چراغ سرلوله

 

جمع بندی

در این مطلب به معیارهای انتخاب چراغ حیاطی اشاره شد. اگر می‌ خواهید بهترین و با کیفیت‌ ترین چراغ حیاطی را تهیه کنید، کافی است که به مجموعه ما یعنی بیتا نور مراجعه کنید. تمامی مدل‌ های مختلف با طراحی‌های متفاوت در مجموعه ما به فروش می‌ رسند و می‌ توانید یک خرید عالی داشته باشید.

سایر نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 7 =

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه