‏ویژگی های چراغ سردری

‏ویژگی های چراغ سردری

اگر قصد دارید درباره ‏ویژگی های چراغ سردری اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با ما همراه باشید. می توان گفت نورپردازی یکی از اساسی ترین بخش هایی است که امروزه مورد توجه سازندگان بنا های ساختمانی قرار گرفته است. در حقیقت نورپردازی فضا می تواند تاثیر زیادی در زیبا سازی محیط داشته باشد. به همین علت امروزه به یکی از دغدغه های طراحان و معماران تبدیل شده است. نورپردازی انواع گوناگونی دارد و فضا های مختلفی را پوشش می دهد. پیش از این تنها فضای داخلی یک سازه وارد مرحله نورپردازی می شد و اهمیت چندانی به نورپردازی فضای باز و محوطه ها داده نمی شد.

اما امروزه نورپردازی محوطه یکی از اصلی ترین بخش های طراحی محسوب می شود. علاوه بر این منابع نوری مختلفی وجود دارد که چراغ های سردری یکی از اصلی ترین آن ها می باشد.

درباره چراغ های سردری و ویژگی های آن

چراغ های سردری یکی از کاربردی ترین انواع چراغ های روکاری هستند. که امروزه در نورپردازی فضای باز و محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از منابع نوری درست و مناسب می تواند تاثیر زیادی در زیباسازی هر چه بیشتر محوطه داشته باشد. اما با این وجود باید دقت داشته باشید که انواع چراغ ها و منابع نوری می تواند شرایط پیچیده ای را برای انتخاب برای شما فراهم کند.

چراغ سردری معمولا با قرار گرفتن در قسمت بالایی ورودی یک سازه، جلوه خاصی به آن می بخشد. به دلیل قرار گرفتن در قسمت بالای ورودی، این نوع چراغ ها به چراغ های سر ستونی نیز شهرت دارند. چراغ های سردری علاوه بر زیبا سازی محیط، در افزایش امنیت فضا نیز تاثیر زیادی دارند و معمولا در اطرف گل ها، گیاهان و یا فضای سبز نیز قرار داده می شوند.

بیشتر بخوانید:  معرفی چهار مرحله برای انتخاب چراغ چمنی

‏ویژگی های چراغ سردری

مزایای چراغ های سردری

چراغ های سردری در میان انواع چراغ های روکاری که در فضای آزاد مورد استفاده قرار می گیرند‌، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. این نوع چراغ ها عموما در برابر نور مستقیم خورشید و و همچنین باران و برف به شدت مقاوم هستند و از متریال های مناسبی ساخته می شوند که در فصول سرما و گرما دچار مشکل نشوند. در حقیقت رنگ و پوشش این نوع چراغ ها به گونه ای است که در برابر آسیب و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار هستند.

یکی دیگر از ‏ویژگی های چراغ سردری تنوع رنگی آن ها است. که استفاده از آن را در سبک های مختلف طراحی برای طراحان ممکن می سازد. در کنار همه این موارد چراغ های سردری با مدل های سرستونی تفاوت هایی دارند که در نوع حباب آن ها قابل مشاهده است. با این وجود هر دوی حباب های آن ها از شفافیت بالایی برخوردار هستند و نور به طور کامل از میان آن ها عبور می کند.

همچنین بخوانید: چراغ سرلوله

انواع چراغ های سردری

همانطور که گفته شد چراغ های سردری نوع محبوبی از چراغ های روکار هستند. که برای محوطه های آزاد کاربرد گسترده ای دارند. این نوع چراغ ها انواع گوناگونی دارند. هر یک از آن ها بر اساس نوع متریال بکار رفته و کیفیت خود، دارای قیمت متفاوتی هستند. این نوع چراغ ها از نظر طرح و مدل و همچنین از نظر متریال ساخت به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. در بخش زیر به انواع چراغ های سردری اشاره شده است:

  • چراغ های سردری مدرن

این سبک از چراغ های سردری برای طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد. به همین دلیل ظاهر ساده ای دارد. این مدل معمولا برای ویلا های شیک و مینیمال کاربرد زیادی دارد. بنابراین اولین انتخاب طراحان محسوب می شود.

  • چراغ های سردری کلاسیک

نوع کلاسیک از چراغ های سردری معمولا در سبک طراحی های کلاسیک بکار برده می شود. به همین دلیل ظاهر آن ها پیچیده تر از چراغ های مدرن می باشد. این سبک از چراغ ها در رنگ های متنوعی یافت می شود که هر یک بر اساس نوع طراحی انتخاب می شوند.

بیشتر بخوانید:  مزایای خرید چراغ پارکی چیست؟

‏ویژگی های چراغ سردری

بخوانید: چراغ دیواری

جمع بندی

در این مطلب به ‏‏ویژگی های چراغ سردری اشاره شد. بر اساس آنچه گفته شد دانستید که چراغ های سردری یکی از مهم ترین ابزار آلات کاربردی در نورپردازی فضاهای باز محسوب می شوند. بیتانور تلاش می کند تا با ارائه اطلاعات مفید در این زمینه، شما را در انتخاب بهترین ها همراهی کند.

سایر نوشته ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 10 =

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه